استقلال و آزادی‌خواهی عامل پیشرفت تشکل‌های دانشجویی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر دریافت مشاوره و راهنمایی از اهل دقت، فهم، کمال و معنویت را عامل اصلی عدم انحراف نیروی فکری و معنوی و نیز انرژی نسل جوان دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قاضی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در کارگاه آموزشی اردوی آموزشی - تشکیلاتی حیات طیبه استان بوشهر در جزیره خارگ با بیان اینکه امید است فراگیری تعلیمات این دوره آموزشی در ارتقاء اطلاعات سیاسی و اجتماعی دانشجویان نقش اثرگذاری داشته باشد، توضیح داد: ارتقاء سطح معلومات و آگاهی های دانشجویان به عنوان قشر اثرگذار در جامعه به ویژه در مسائل سیاسی، منجر به ترقی آحاد جامعه و در پی آن، سبب عکس العمل صحیح جامعه نسبت به رفتارهای غیر اصولی بین المللی خواهد بود.

حجت الاسلام قاضی زاده با تأکید بر اینکه حفظ تمرکز و اعتدال در برنامه های فعالین سیاسی از موارد بسیار مهم در فعالیت های سیاسی است، تشریح کرد: با ورود جدی هر فرد به عرصه فعالیت های سیاسی به خصوص در محیط های دانشگاهی، هستند گروه ها و افرادی که برای پیاده سازی اهداف شخصی و رسیدن به نیت های سودجویانه به دنبال برپایی محفل هایی از طریق پتانسیل های دانشجویی باشند.

این مسئول با بیان اینکه فعالین سیاسی در دانشگاه ها باید براساس آرمان های انقلاب، موازین اسلامی، دانشگاهی و دانشجویی تلاش کنند، اذعان کرد: تحریکات سودجویان هرچند خوش رنگ و لعاب باشد اما باید مواظب عوامل فریبنده بیرونی نظیر وعده و وعیدها بود تا اقدامات بر اساس خط دهی های این گروه ها انجام نشود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشجو عامل قدرتمندی در ساختار جوامع است، تصریح کرد: فکر مستقل و آزادی خواه دانشجو در کنار پتانسیل و انرژی جوانی مواردی هستند که می تواند در پیشبرد اهداف تشکل های دانشجویی اثرگذار بوده و به واسطه آنان کارها را به سر منزل مقصود رسانند.

حجت الاسلام قاضی زاده با اشاره به اینکه در این راه باید از راهنمایی و مشاوره اهل خرد استفاده کرد، ادامه داد: انسان همواره در مرحله آزمون و خطا قرار دارد و بی شک اگر راهنمایی های مشاورانی امین و راه بلد نباشد، به بیراهه خواهد افتاد.

وی با ارائه مثالی در این خصوص توضیح داد: با نگاهی به تاریخ پربار انقلاب اسلامی ایران می توان دید که اکثر سرداران سپاه پاسداران از دانشجویان اوایل انقلاب بودند که افکار و خط مشی خود را با افکار اسلام ناب و آرمان های انقلاب و انسان هایی که تفکر آنان در راستای این آرمان ها بودند، ترسیم کردند و نهادی را تأسیس کردند که امام خمینی ( ره) در مورد آن فرمودند: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: برعکس این مؤمنان که با راهبرد خود برای نظام و کشور سودمند بودند، گروهی هم بودند که همچون این افراد، حکومت شاه را طاغوت می دانستند و به مقابله و مبارزه با آنان برآمدند و حتی به زندان نیز افتادند، اما همچون خوارج در صدر اسلام، دچار گمراهی شدند و با ایجاد ساختاری مستقل و تفکراتی ناقص از آیات قرآن کریم، از راه حق خارج شده و اهل باطل شدند. مجاهدین خلق و امثال آن از این دسته گروه ها بودند که به دلیل عدم دریافت راهکارهای اسلام ناب نه تنها سودمند نبودند بلکه آسیب زا نیز شدند.

حجت الاسلام قاضی زاده در پایان با بیان اینکه باید تلاش کرد تا انرژی ذخیره شده در نسل جوان و متفکر، مسیر انحرافی را طی نکند، یادآور شد: جوانان باید از اهل دقت، فهم، کمال و معنویت راهنمایی گرفته و خطوط اصلی نظام فکری و عملی خود را بر اساس تدابیر علمای اسلام ترسیم تا در سایه آن به منزل گاه مقصود طی طریق کنند.

کد خبر: 1060508

وب گردی

وب گردی