باید بنیان‌های تربیتی در دانش‌آموزان نهادینه شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: آموزش و پرورش ۱۲ سال است در بستر مناسبی قرار گرفته تا بنیان‌های تربیتی و ارزش‌های تمدن‌سازی در دانش‌آموزان نهادینه شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی ذوعلم در نشست یاران گام دوم انقلاب که بعد ازظهر امروز یکشنبه 20 بهمن‌ماه 98 در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: در این برنامه کنار یکدیگر جمع شده‌ایم تا رسالت بزرگی که در زمینه گام دوم انقلاب برعهده داریم را مورد تأکید قرار دهیم. دایره مخاطبان بیانیه گام دوم وسیع است، این بیانیه چتر گسترده‌ای را ایجاد کرده تا افرادی که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند، بر اساس برداشت اسلامی و انقلابی، خود را در برابر آرمان‌های انقلاب، متعهد بدانند.

وی ادامه داد: هر فردی که به تعالی کشور فکر می‌کند، خود را زیر چتر گام دوم می‌پندارد. هر عضو امت اسلامی که برای نجات مسلمانان از چنبره نظام سلطه تلاش کند و خود را مجاهد راه خدا بداند، خود را زیر این چتر می‌داند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: به‌خاطر سرچشمه بیانیه، ویژگی‌های خاصی در بیانیه گام دوم نهفته است، این بیانیه محصول اجتهادی ژرف در عرصه جهانی، متناسب با اقتضائات کنونی جامعه ماست و از منابع عقلی و نقلی قرآن، سیره معصومین، زیسته امت اسلامی و تجربه‌های تلخ و شیرین انقلاب سرچشمه گرفته است. رهبر انقلاب به عنوان عالمی ربانی، آینده‌نگر و مجتهدی روزآمد دست به قلم شده‌اند و اندیشه ناب اسلامی را در این بیانیه به نگارش درآورده‌اند.

وی افزود: اگر به مقاطع مختلف تاریخ اسلام بنگرید، درمی‌یابید چنین افرادی به حرکت مسلمانان رونق می‌دادند و چالش‌ها را بیان می‌کردند. ۴۰ سال پیش از پیروزی انقلاب، نظام خشن استبدادی و وابسته به استعمار در کشور وجود داشت، در آن زمان جامعه در سطحی از تفکر اجتماعی قرار داشت که نه می‌توانست و نه اجازه داشت عکس‌العمل چندانی از خود نشان دهد. همگی پشت سر مردی قرار گرفتند که پشتوانه سیاسی نظامی در بین قدرت‌های جهانی نداشت و همه عوامل بر علیه او بودند.

ذوعلم بیان کرد: ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، نه‌تنها آرمان‌های انقلاب کم‌رنگ نشده، بلکه در عرصه بین‌المللی به جبهه جهانی مبارزه با سلطه تبدیل شده است، در جبهه دوم باید بتوانیم با تکیه بر فراز و نشیب و توانمندی داخلی و همراهی امت اسلامی، این مسیر را طی کرده و زمینه‌های نظام عادلانه جهانی مهدی موعود (عج) را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نیازمندیم؛ خودسازی شامل خودسازی فرد، جامعه و سازمان و حرکتی عمیق در بازسازی دانشی است که سال‌هاست به‌عنوان تحول علوم انسانی در کشور مطرح شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان گفت: آموزش و پرورش ۱۲ سال است در بستر مناسبی قرار گرفته تا بنیان‌های تربیتی و ارزش‌های تمدن‌سازی در دانش‌آموزان نهادینه شود و به دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه انتقال‌ پیدا کند.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1060515

وب گردی

وب گردی