تشکیل شورای عالی ورزش گام بلند دانشگاه آزاد در راستای خدمت به ورزش کشور

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاداسلامی با ابراز رضایت از میزان موفقیت های کسب شده تیمش در مسابقات لیگ امسال، تاکید کرد که این نتایج در حالی رقم خورده که نیمی از بازیکنان تیمش در اردوهای تیم ملی حضور داشتند.

احمدصافی سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دو اتفاق خوب تا این لحظه برای کاراته دانشگاه آزاد رخ داده است. اول اینکه در بخش کاتا و در تمام اوزان سرگروه هستیم و دوم اینکه اگر در المپیک تیم کشورمان شانسی برای کسب مدال داشته باشد درصد شانس بیشتری برای ورزشکاران دانشگاه آزاد وجود دارد که تا اینجای کار بهمن عسگری حضور خود در المپیک را قطعی کرده است و حالا بین سجاد گنج زاده و ذبیح اله پورشیب، کاپیتان تیم ملی یک شانس دیگر هم برای کسب سهمیه داریم.

وی افزود: در مورد لیگ که اصلا نیازی به توضیح نیست. خوشبختانه در گروه دوم رقابت ها به عنوان سرگروه راهی دور بعدی شدیم اما متاسفانه موقعیت ملیِ کاراته بازهای ملی پوش مان این اجازه را نمی داد تا از تمام ظرفیت های خود استفاده کنیم. سوپر لیگ آقایان امسال در دو گروه شش تیمی برگزار شد و تیم دانشگاه آزاد با اقتدار در گروه دوم و با شکست همه رقبا به صدرنشینی دست یافت و به عنوان تیم اول راهی مرحله نیمه نهایی شد.

سرمربی تیم کاراته دانشگاه ادامه داد: منتظر اعلام زمان برگزاری مرحله نیمه نهایی از سوی فدراسیون کاراته هستیم. در این مرحله به مصاف تیم خوب رعد پدافند خواهیم رفت و در صورت پیروزی با برنده دیدار آوای رزم و پاس ناجا که سال گذشته قهرمان مسابقات هم شده بود دیدار خواهیم کرد. ان شاله بتوانیم امسال ششمین قهرمانی دانشگاه آزاد در رشته کاراته را بدست آوریم.

صافی تاکید کرد: تفاوت امسال ما با سال گذشته در این بود که امسال در بخش کاتا بسیار خوب ظاهر شدیم و به توصیه مدیران دانشگاه آزاد مبنی بر استفاده بیشتر از جوانان عمل کردیم و در همین راستا با اضافه کردن احسان حیدری و ایمان گل محمدی که مربیان جوان و تحصیل کرده ایی هستند در کادر فنی تیم هم جوانگرایی کردیم. دانشگاه آزاد دو کار مهم را همزمان پیش می برد، اول اینکه به دانشجویان دانشگاه آزاد فرصت حضور در تیم ها را می دهد و در درجه دوم باعث پیشرفت سطح کیفی ورزش کشور در سطح ملی می شود.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد، فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد و قهرمانان دانشگاه آزاد در اولویت انتخاب بازیکن برای تیم ما هستند و هدف این بود که علاوه بر اینکه نیازهای دانشجویی برطرف شود، از قهرمان های جوان و با استعداد مانند طاها عبداللهی، علی اکبر دستجانی و سید علی کریمی که در مسابقات سراسری دانشگاه آزاد موفق بوده اند و کسب مقام کرده اند، استفاده کنیم.

همچنین حضور فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی مانند بهمن عسگری، ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج زاده، مهدی سلطانی و مجید حسن نیا در تیم و همکاری و مشارکت فوق العاده دانشگاه آزاد و تجربه کادرفنی باعث شده که تیم دانشگاه آزاد باز هم در راه کسب افتخاری دیگر گام بردارد.

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد در ادامه تاکید کرد: به نظر بنده با توجه به اینکه علوم تربیت بدنی همواره در حال بررسی نقش ورزش در اوقات فراغت، نظم و همکاری جامعه است، دانشگاه آزاد می تواند الگوی مناسبی برای دیگر باشگاه ها باشد چرا که مدیران دانشگاه آزاد با یک بررسی ویژه و یک نگاه بلند مدت و همچنین با سرمایه گذاری در بخش همگانی و قهرمانی راه درستی را پیش گرفته اند.

صافی در پایان گفت: براین باورم که دانشگاه آزاد با تشکیل شورای عالی ورزش گام مهمی برداشت و به نظر می آید در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و ملی تمام اصول به درستی دیده شده است. در دانشگاه آزاد اگر قهرمانی عضو تیم شود می تواند از امکانات دانشگاه آزاد برای ارتقای خودش و تیمش و در نهایت ارتقای کشورش استفاده کند. در پایان امیدواریم که حمایت ها ادامه داشته باشد و جامعه کاراته تجربیات خود را در اختیار دانشگاه آزاد بگذارد و در مقابل دانشگاه آزاد در بخش علمی و حمایتی به کاراته کشور کمک رسانی کند.

پایان پیام/

کد خبر: 1060517

وب گردی

وب گردی