بیماران خاص قربانی کاهش بودجه وزارت بهداشت/کاهش 25 درصدی بودجه بیماران خاص

مدیرعامل کانون هموفیلی درباره پیامدهای کاهش بودجه درمان بیماری‌های خاص و چالش‌های پیش روی این بیماران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد قویدل، مدیرعامل کانون هموفیلی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درخصوص کاهش 25 درصدی بودجه بیماران خاص گفت: پس از انقلاب، بودجه وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش و تربیت که ازحوزه های حاکمیتی هستند علیرغم همه بحران‌ها همیشه مصون از تعرض بوده و تلاش سازمان برنامه‌ریزی بودجه و دولت همواره براین بوده که این بودجه همسو با تورم و مشکلات موجود افزایش پیدا کند یا حداقل ثابت بماند.

وی در ادامه گفت: در زمینه بیماری هموفیلی دسترسی بیماران شناسایی شده به داروهای مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است.

قویدل فرآیند شناسایی بیماران، توسعه‌ آزمایشگاه‌ها و دسترسی مردم به آنها را دستاوردی بزرگ برای کشور دانست و افزود: اضافه شدن 4 بیماری دیگر به لیست بیماری‌های خاص که مورد تایید هم هستند خوب است و معتقدیم این موضوع موجب شده تا ما به بودجه بیشتری برای درمان این بیماریها نیاز داشته یاشیم.

کاهش بودجه 25% وزارت بهداشت برای درمان بیماری‌های خاص یعنی بحران، و عدم امنیت بیمار، چون کسانی که که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند به دلیل درد زیاد و یا کمبود دارو، در ایفای نقش اجتماعی خود دچار اختلال می‌شوند

وی در ادامه گفت: کاهش بودجه 25% وزارت بهداشت برای درمان بیماری‌های خاص یعنی بحران، و عدم امنیت بیمار، چون کسانیکه که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند به دلیل درد زیاد و یا کمبود دارو، در ایفای نقش اجتماعی خود دچار اختلال می‌شوند.

مدیرعامل کانون هموفیلی در خصوص تعداد بیماران انعقادی در کشور گفت: مجموعا 12 هزار بیمار مبتلا به انواع اختلالات انعقادی در کشور ما وجود دارد که تحت عنوان بیماران هموفیلی شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060522

وب گردی

وب گردی