انقلاب عقیم‌ نیست؛ بوروکراسی و نفت کشور را عقیم کرده است

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: ۲۰ سال است «العلمُ السلطان» را از این مؤسسه به آن مؤسسه می‌برند؛ اما نفت باعث شده دانشگاه‌داری کنیم، همان‌طور که مؤسسه‌داری و سازمان‌داری می‌کنیم؛ اما کشورداری نمی‌کنیم. انقلاب عقیم نیست، بلکه بوروکراسی کشور را عقیم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی زارعی در نشست یاران گام دوم انقلاب که عصر امروز یکشنبه 20 بهمن‌ماه 98 در مدرسه دارالفنون برگزار شد، با بیان اینکه تربیت عقل‌ها پیش‌نیاز شکوفایی ایران به شمار می‌رود، گفت: این سؤال مطرح می‌شود که چرا و به چه دلیل بیانیه حائز اهمیت اعلام شده است؟ آیا باید ۵۰ سال از مقطعی زمانی بگذرد و هم‌اکنون در آستانه چله دوم باشیم تا چنین بیانیه‌‌ای را ببینیم؟ به نظر می‌رسد این بیانیه پیمانی بین تمامی افراد با هدف شکوفایی عقل‌ها و انسان‌ها باشد. بیانیه پیمانی است که از انبیا گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۴۱ سال است دشمنان به ما وعده فروپاشی می‌دهند، همه دشمنان رفتند؛ اما هنوز باقی مانده‌ایم. ایرانیان از ۱۹ ملیت مختلف در جنگ تحمیلی اسیر داشتند که بیانگر اتحاد ماست.

وی اظهار کرد: فتنه‌ها پشت یکدیگر آمده‌اند و رفته‌اند که از جمله آن می‌توان به فتنه قائم‌مقام رهبری، فتنه ۸۸ و ۹۸ اشاره کرد.

زارعی بیان کرد: انسانی پهلوی و شاهنشاهی و انسانی پساپهلوی داریم، این موضوع شعار نیست و قابل اثبات است. در بین تمامی عملیات‌ها امام (ره) فقط عملیات فتح بستان و تربیت انسان‌های جدید، قوی و انقلابی را ۲ بار تبریک گفتند.

وی بیان کرد: در حال حاضر با نخبگان بالقوه طرف هستیم. ۲۰ سال است «العلمُ السلطان» را از این مؤسسه به آن مؤسسه می‌برند؛ اما نفت باعث شده دانشگاه‌داری کنیم، همان‌طور که مؤسسه‌داری و سازمان‌داری می‌کنیم؛ اما کشورداری نمی‌کنیم. انقلاب عقیم نیست؛ بلکه بوروکراسی کشور را عقیم کرده است.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: هم‌اکنون زمان شکوفایی عقل‌هاست. رهبری در گام دوم می‌خواهند به ما توصیه کنند که شکوفا شوید و خود را از اسارت نفت و نظام دیوانی رها کنید. عده‌ای معتقدند راه حلی در این زمینه وجود ندارد؛ اما رهبر حکیم راه ‌حل‌ها را می‌بینند.

وی بیان کرد: فتنه‌ها بسیار پیچیده است؛ اما عقل‌ها شکوفا شده و ملت ایران توانایی حل این پیچیدگی را پیدا کرده است. نظام دیوانی ما پابه‌پای شکوفایی عقل مردم، پای کار نیست، به عبارتی تمامی استا‌ن‌ها و مناطق ایران بزرگ در اسارت جریانی هستند که قائل به شکوفایی نیست و عقیم است.

زارعی گفت: اگر به رساله‌های سیاسی صدر مشروطه بنگرید، درمی‌یابید مسائل ما و آنها یکی است، باید این موارد را تغییر دهیم. چرا اصرار داریم جا پای غرب بگذاریم؟ آیا امری مهم‌تر از آموزش و پرورش وجود دارد؟ می‌گویم اگر آموزش و پرورش به سامان نرسد و به فکر پرورش و تهذیب و مهارت نباشیم و اگر این موارد با یکدیگر تجمیع نشوند، شکوفایی را در گام دوم نخواهیم داشت.

وی در پایان گفت: سرمایه‌های انسانی ایرانی و منابع عظیم کشور باید شکوفا شوند. باید در شکل‌گیری مجلس آینده انقلابی به‌جز بحث تقوا، افرادی که مقابل نظام بین‌الملل قوت حرف زدن داشته باشد را انتخاب کنیم. سیاست‌زده نیستم؛ اما می‌بینم هفت سال است امکانات کشور به گروگان آمریکا درآمده است. باید سرمایه‌های ایرانی و اسلامی و منابع کشور را از درون بجوشانیم و تربیت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060525

وب گردی

وب گردی