بزرگترین ویژگی انقلاب ایران داشتن مبانی دینی و اسلامی است

معاون بین الملل و اموردانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بزرگترین ویژگی انقلاب ما، داشتن مبانی دینی و اسلامی است که عامل تحقق آن، مردم بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین شیخ الاسلام معاون بین الملل و اموردانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در همایش علمی و فرهنگی«گفتمان انقلاب اسلامی ایران» که در سالن ۹دی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین ویژگی انقلاب ما، داشتن مبانی دینی و اسلامی است که عامل تحقق آن، مردم بودند.

وی افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی، جدایی دین از سیاست جزو مبانی حکومت ایران بود. اما امام خمینی(ره) رویکرد جدیدی را تدوین کرد که تا بدین لحظه سرپا مانده و پویایی خود را از دست نداده است.

شیخ الاسلام ادامه داد: به غیر از مباحث فقهی که پشتیبان ولایت فقیه است، از لحاظ منطقی به دلیل این که مردم ایران به جمهوری اسلامی رای داده اند و خدا را منشا اصلی قرآن می دانند، به دنبال پیاده سازی احکام قرآن در جامعه هستند. لذا باید یک فقیه عالم و عادل و مقتدر، این احکام را در جامعه پیاده کند. با این تفاسیر مسئله ولی فقیه به صورت عقلی اثبات می شود‌.

معاون بین الملل و اموردانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مجلس خبرگان وظیفه دارد که مولفه های اصلی ولی فقیه را تشخیص دهد و فقیه ترین را انتخاب کند؛ البته اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز از سوی مردم انتخاب می شوند. علاوه بر آن، مجلس شورای اسلامی و رئیس دولت نیز از سمت مردم انتخاب می شوند. این مسائل تمدن جدیدی را شکل داد که تا امروز درحال ستیز با تمدن غرب است.

وی گفت: اولین حرکت اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب، توجه به مسئله فلسطین به عنوان یکی از مهم ترین مسائل جهان اسلام بود؛ نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و حمایت ار آرمان‌فلسطین، مهر تاییدی بر این مدعاست.

شیخ الاسلام با اشاره به حادثه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ انقلاب اسلامی اضافه کرد: آمریکایی ها ماجرای تسخیر لانه جاسوسی را به گونه ای جلوه می دهند که مردم ایران بدون هیچ دلیلی این حرکت را انجام دادند. درحالی که حضور و پناهندگی شاه در آمریکا باعث خشم مردم و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) شد‌. مهم ترین موضوع در تسخیر لانه جاسوسی، شکستن ابهت آمریکا بود‌.

معاون بین الملل و اموردانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره عزم مردم‌ ایران در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ملت ایران در انقلاب اسلامی، خود قانون گذاری می کند و اجازه نمی دهد که بیگانگان برای ایران قانون نویسی کنند. موضوع استقلال اولین شعار و اصل اساسی جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف از جمله روابط بین المللی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060576

وب گردی

وب گردی