دانشجویان تغذیه کارآموزی خود را در مرکز تحقیقات دانشگاه می‌گذرانند

رییس مرکز تحقیقات علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: انجام پروژه هایی مثل بسته بندی نان و پایش گندم را در دستور کار داریم و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مهرداد قوامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های مرکز تحقیقات علوم و مهندسی صنایع غذایی گفت: مشاوره تولید کنندگان مواد غذایی، ارزیابی مواد غذایی، کنترل کیفیت، آموزش‌های علمی و تخصصی از جمله فعالیت‌های این مرکز تحقیقات است. همچنین کارآموزی دانشجویان رشته تغذیه و صنایع غذایی را بر عهده داریم.

او ادامه داد: به عنوان یک مرکز تحقیقات کارآموزی‌هایی که وابسته به رشته صنایع غذایی است را برعهده گرفتیم و در حال حاضر حدود 150 کارآموز در این مرکز تحقیقات مشغول به فعالیت هستند. همچنین به دنبال این هستیم تا کارآموزی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران شمال و علوم دارویی را نیز بر عهده بگیریم.

رئیس مرکز تحقیقات علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان این که تاکنون حدود 1 میلیارد پروژه انجام دادیم که برخی از آنها هنوز در دست اجرا است اظهار کرد: به غیر از کارآموزی دانشجویان ارشد و دکتری، انجام پروژه‌هایی مثل بسته بندی نان و پایش گندم را نیز در دستور کار داریم و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

قوامی با تاکید بر این که در این مرکز تحقیقات دستگاه‌های جدید و هوشمندی وجود دارد تصریح کرد: برای تولید مواد غذایی نیز پیشنهاداتی را مطرح و برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی نان و یک واحد تولیدی لبنی برای کاهش کلسترول اعلام آمادگی کردیم که متاسفانه هنوز به این درخواست توجهی نشده است.

او با بیان این که بررسی خواص عصاره بلوبری، بسته بندی نان، پایش گندم و وضعیت سیلوهای کشور را انجام دادیم اظهار کرد: همچنین حدود 5 کتاب نیز در این خصوص در مرکز تحقیقات علوم و مهندسی صنایع غذایی چاپ شده است. همچنین از رشته تغذیه 50 دانشجو برای کارآموزی معرفی شدند که فرستادن این تعداد به کارخانه‌ها مشکل است چرا که تعداد زیادی از دانشجویان باید به یک کارخانه بروند. بنابراین این دانشجویان می‌توانند کارآموزی خود را در مرکز تحقیقات واحد علوم وتحقیقات انجام داده و دیگر نیاز نیست برای کارآموزی به کارخانه‌ها که خارج از شهر هستند بروند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060579

وب گردی

وب گردی