دانشگاهیان در راستای  تحقق شعارهای آغازین انقلاب تلاش کنند

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور گفت:  اکنون زمانی است که شاهد بحران‌های مختلف ملی و بین‌المللی هستیم و وظیفه ما دانشگاهیان همراهی با نظام در عین عدالتخواهی و دلبستگی به شعارهای آغازین انقلاب و همچنین اصرار بر تحقق آنهاست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور، محمدهادی امین ناجی معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد اظهار کرد: دانشگاهیان در طول ۴۰ سال عمر انقلاب همواره نجابت خود را ثابت کرده‌اند و در تمامی فراز و نشیب ها همراه نظام و آرمان‌های انقلاب بوده‌اند. اکنون زمانی است که شاهد بحران‌های مختلف ملی و بین‌المللی هستیم و وظیفه ما دانشگاهیان پاسداشت این نجابت و همراهی با نظام در عین عدالتخواهی و دلبستگی به شعارهای آغازین انقلاب و همچنین اصرار بر تحقق آنهاست.

وی تصریح کرد: ملت ایران بارها ثابت کرده و در شرایط بحرانی امروز نیز ثابت خواهد کرد که با وحدت و یکپارچگی از سختی های اقتصادی با تمام قدرت و تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری عبور خواهد کرد و روسیاهی آن بر دشمنان خواهد ماند.

وی در پایان ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب، یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را گرامی داشت.

آیت الله رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت نیز در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) ثابت کرد در دوران مدرنیته قدرت، توانمندی و کارآمدی برای اسلام وجود دارد که حاکمیتی را تعریف کند تا در آن مردم هم حضور داشته باشند و جمهوری را به عنوان رکن تعریف کنند، یعنی حاکمیتی که محتوای آن اسلام و قالب آن جمهوریت باشد.

وی به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اشاره کرد و افزود: کشور ما از بعد از انقلاب رشد چشمگیری در تمامی عرصه های آموزشی،پژوهشی، صنعتی، کشاورزی، علمی و فناوری هسته ای و فضایی داشته است.

وی بر لزوم توجه جدی به حوزه اخلاق و معنویت تاکید کرد و افزود: آنچه جامعه ما را برجسته می کند داشتن اخلاق و معنویت در کنار علم است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین راهبرد مقام معظم رهبری در این بیانیه بحث علم و پیشرفت علمی است و علم در متن اخلاق، اندیشه و معنویت می تواند اعتلا و پیشرفت را به همراه داشته باشد.

آیت الله رمضانی به ذکر فضایل اخلاقی حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: حاج قاسم سلیمانی اهل توکل و توسل و جهاد بود و اخلاق و معنویت فکری این شهید بزرگواربرای همه مدیران می تواند الگو باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاهیان و حوزویان در تبیین وحدت و هم افزایی و اخلاص وظیفه مهم و نقش موثری دارند.

حاج محمود خالقی وصی حاج قاسم سلیمانی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به بیان ویژگیهای شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی انسانی وارسته، اهل قلم و مطالعه، گفت و گو و مذاکره علمی بود.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار نمونه‌ای از یک الگوی تمام عیار برای جوانان است گفت: امیدوارم با استفاده از نکاتی که در زندگی حاج قاسم سلیمانی است بتوانیم مسیر بهتری را برای خود و جوانان بسازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060581

وب گردی

وب گردی