۲۰‌هزار ظرفیت خوابگاهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه می‌شود

رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت با بیان‌ اینکه منابع مالی و جاری ما با صندوق رفاه وزارت علوم قابل مقایسه نیست، گفت: ۴۸ خوابگاه نیمه‌کاره با ۲۰‌هزار ظرفیت داریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهروز رحیمی در نشست خبری به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر ۹۸ که امروز ۲۱ بهمن‌ماه ۹۸ در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: خروجی صندوق رفاه باید برای دانشجو ملموس باشد. اصلا از نظر منابع مالی و جاری با صندوق رفاه وزارت علوم قابل مقایسه نیستیم.

وی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان وام دانشجویی توزیع کردیم. بیشترین انعطاف را نسبت به دستورالعمل‌ها داریم تا دانشجو در کمترین زمان و با بیشترین احترام وام دریافت کرد.

رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ۴۸ خوابگاه نیمه‌کاره با ۲۰ هزار ظرفیت داریم که با دو بانک ملت و رفاه به تفاهم رسیدیم تا اتفاقات مثبتی رخ دهد. با توجه به دو سال تنفس، می‌توانیم رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی کنونی را افزایش دهیم تا ان‌شاءالله در ابتدای سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

رحیمی بیان کرد: سود و کارمزد را صندوق رفاه تقبل می‌کند. برای نخستین بار وام دستیاری پرداخت کردیم، در حالی که ایجاد ردیف بودجه جدید بسیار سخت است. توانستیم به دانشجویان دستیاری که کار بسیار سختی دارند، وام بدهیم.

وی افزود: رقم فعلی ۳۰ میلیارد تومان برای ۲۲ هزار نفر دستیاری و پزشکی است؛ اما می‌دانیم کافی نیست و در تلاش هستیم این رقم را افزایش دهیم.

رحیمی یادآور شد: ردیفی در صندوق رفاه برای توسعه و به‌سازی خوابگاه‌ها نیز برای نخستین بار ایجاد کردیم. از المپیادهای ورزشی، فرهنگی و مذهبی نیز همچنان حمایت مالی می‌کنیم. جشنواره‌های خوبی مثل سیمرغ، قرآن و‌... برگزار شد.

وی ادامه داد: وام ودیعه مسکن را حدود ۴۰‌درصد هم در کمیت و هم در کیفیت افزایش دادیم. وام اربعین به دانشجویان علوم پزشکی پرداخت کردیم.

رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت در پایان گفت: بخش زیادی از مشکلات با صحبت رودررو حل می‌شود. در منابع عمومی رشد ۳۸.۵‌درصدی در بودجه ۹۹ پیش‌بینی کرده‌ایم. با همه کمبودها می‌توان همین منابع محدود را به‌خوبی مدیریت کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: باید برای ارتقای خوابگاه‌های متاهلی تلاش کنیم. رسانه‌ها به ما کمک کنند تا ظرفیت خیرین سلامت را برای ساخت خوابگاه جذب کنیم. باور کنید بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با ساخت خوابگاه متاهلی کاهش می‌یابد. وقتی برای هر تخت بیمارستانی ۱.۵ میلیون تومان هزینه می‌شود، با مبلغی کمتر می‌توان برای خوابگاه متاهلی هزینه کرد.

وی در پایان گفت: سالی ۵۷ میلیون پرس غذا بین دانشجویان علوم پزشکی توزیع می‌شود که ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه دربردارد. همچنین ۷۰‌هزار دانشجوی علوم پزشکی درگیر مسابقات ورزشی هستند که جو روانی مثبتی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060590

وب گردی

وب گردی