اطاعت از ولایت، رمز موفقیت ایران و سربلندی کشور است

حجت الاسلام والمسلمین موسی کمالی امام جمعه خارگ اطاعت از ولایت را رمز موفقیت ایران و سعادت و سربلندی کشور دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین موسی کمالی در جمع دانشجویان اردوی آموزشی - تشکیلاتی حیات طیبه استان بوشهر ضمن تشریح سابقه جزیره خارگ، به اهمیت این جزیره برای رژیم طاغوت پرداخت و گفت: جزیره خارگ از تفرجگاه های شاه و خانواده او بود و مکرراً در جزیره حضور داشتند. شاه خواهرزاده خود را در یکی از سمت های اجرایی جزیره به کار گمارده بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه ساواک از تک تک افراد این جزیره مراقبت می‌کرد که کسی کاری برای انقلاب در جزیره انجام ندهد، گفت: دستگیری انقلابیون خارگ و شکنجه دادن آنان از برنامه های اصلی ساواک بود.

وی با اشاره به اینکه نفت ایران در زمان شاه توسط آمریکا و اسرائیل به تاراج برده می شد، اظهار کرد: کارکنان انقلابی و خدوم صنعت نفت شیرهای نفت را بر روی کشتی‌های نفتی آمریکایی و صهیونیستی بستند که سرآغاز انقلاب ایران اسلامی بود و با همه سختی‌ها اهالی شریف خارگ و کارکنان صنعت نفت کمک کردند تا شیر نفت بسته شود. مردم این جزیره مقاوم و ایثارگر، در حالی قبل از انقلاب شیر نفت را بستند که در زمان جنگ تحمیلی شیرهای نفت بسته نشد و لحظه‌ای صادرات نفت خام در جزیره قطع نشد.

امام جمعه خارگ با بیان اینکه خارگ در جنگ تحمیلی نیز بسیار نقش بسزایی داشت، توضیح داد: در 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با ایران اسلامی، این رژیم در دو جبهه مرز خاکی و حمله به تأسیسات صنعتی به ویژه تأسیسات نفتی به ایران هجوم نظامی کرد.

وی با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی خارگ هدف درجه اول دشمن بود و به تعداد روزهای جنگ تحمیلی، حمله هوایی به جزیره خارگ صورت گرفته است، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات نفت در جهان در این جزیره بنا شده‌ است. خارک یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین نقاط پدافندی، از جهت صادرات نفت بود. که در طول جنگ تحمیلی، ۹۰ درصد از صادرات نفت کشور از جزیره خارگ به‌عنوان پایگاه استراژیک صدور نفت ایران صورت می‌گرفت، اما صادرات نفت حتی برای یک روز قطع شود.

حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه خانواده شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند که امیدواریم با همدلی و همزبانی در راه آنان قدم برداریم، تصریح کرد: خارگ هم شهید آب دارد، هم خاک و هم شهید آتش.

امام جمعه خارگ با بیان اینکه اطاعت از ولایت، رمز موفقیت ایران و سعادت و سربلندی کشور است، تشریح کرد: خداوند دائما در حال آزمودن ولایتمداری ما است. علت رسیدن سپهبد سلیمانی به چنین جایگاهی این بود که در ولایت ذوب شدند و ولایتمداری خود را با اهدا جان خود اثبات کردند و برای دفاع از اسلام و وطن در مسیری حرکت کرد که به درجه رفیع شهادت رسیو و سردار دلها شد.

حجت الاسلام کمالی با اشاره به اینکه منزلت و تعالی انسان رابطه مستقیم با ولایتمداری دارد، ادامه داد: اگر از مسیر ولایت دور شویم بی شک گمراه خواهیم شد. بی شک خداوند متعال نعمت های بیکرانش را نصیب افراد ولایتمدار خواهد ساخت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060605

وب گردی

وب گردی