کدام فعالان رسانه‌ای، نامزد انتخابات مجلس یازدهم شده‌اند؟

اقشار مختلفی نامزد انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شده‌اند با این همه نام برخی فعالان حوزه رسانه نیز در این بین به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز؛ بازار انتخابات داغ شده و طیف‌ها و شخصیت‌های متعددی وارد این کارزار سیاسی شده‌اند. در بین دسته‌بندی قشرها مختلف، نام برخی فعالان رسانه‌ای نیز به چشم می‌خورد که پا به این عرصه گذاشته و فعالیت می‌کنند تا با دستیابی به اعتماد عمومی، کرسی‌های نمایندگی مردم را به نام خود بزنند.

«باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران» در این گزارش به معرفی کوتاه برخی از فعالان رسانه‌ای حاضر در کارزار انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌پردازد که البته عمدتا از تهران سودای ورود به بهارستان دارند:

محسن پیرهادی (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر): عضو سابق شورای شهر تهران و مدیرمسئول روزنامه رسالت، یکی از جوانانی است که سودای حضور در بهارستان را دارد و به نظر می‌رسد با توجه به نزدیکی فکری به محمدباقر قالیباف و انتخابش به عنوان دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی (حامیان قالیباف) یکی از افراد نهایی لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز باشد. مدیرمسئول هفته نامه شهر امید و صاحب امتیازی پایگاه خبری پارس نیوز دیگر سوابق رسانه‌ای این نامزد ۳۹ ساله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

سید امیر سیاح (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر): مدیرگروه اقتصاد شبکه یک سیما، سابقه تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی شاخصی همچون پایش را نیز در کارنامه دارد. او از مدیران مرکز پژوهش‌های مجلس در ادوار مختلف بوده و به واسطه نزدیکی فکری با احمد توکلی، مدتی نیز در سایت خبری الف که وابسته به این چهره اصولگراست، به عنوان سردبیر فعالیت داشته‌است. سیدامیر سیاح دکتری مدیریت استراتژیک خود را سال ۱۳۹۴ را از دانشگاه عالی دفاع ملیدریافت کرده و عنوان رساله‌اش «الگوی راهبردی تولیدثروت در ایران» بود.

فرشاد مهدی‌پور (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر): متولد ۱۳۵۷ و دارای مدرک دکترای سیاستگذاری فرهنگی را از دانشگاه باقرالعلوم بوده و در حال حاضر استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. مهدی‌پور فعالیت رسانه‌ای خود را در اواخر دهه۷۰، از روزنامه قدس شروع کرده و سپس به روزنامه جام‌جم رفت. سردبیری خبرگزاری خانه ملت، هفته‌نامه سروش و هفته اینده‌سازان دیگر سوابق رسانه‌ای مهدی‌پور است. او دومین سردبیر مجله پنجره بود؛ مجله‌ای که یک تحول بزرگ را در روزنامه‌نگاری جناح اصولگرایان رقم زد. دکتر فرشاد مهدی‌پور در حال حاضر مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز روزنامه صبح‌نو است که نزدیکی زیادی به افکار محمدباقر قالیباف دارد.

وحید یامین‌پور (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر): او را با اجرای برنامه‌های دیروز امروز فردا در ماه‌های پرالتهاب سال ۸۸ می‌شناسند. او در سال اخیر دو برنامه پرمخاطب جهان آرا و میدان انقلاب را نیز در شبکه افق و شبکه سوم صداوسیما روی آنتن داشته و به تازگی کتاب رمان ارتداد را نیز منتشر کرده‌است. دکتر یامین‌پور زاده ۱۳۵۹ در دزفول است و مدرک دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه امام صادق (ع) دریافت کرده و در حال حاضر نیز رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد تهران شرق است.

محسن مهدیان (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر): از چهره‌های دست‌به‌قلم در رسانه‌های اصولگراست که چندسالی است با یادداشت‌های جریان‌ساز خود در فضای مجازی شناخته می‌شود. او در حال معاون خبر خبرگزاری فارس است و پیش از این در خبرگزاری مهر، سایت خبری جهان‌نیوز و روزنامه یالثارات نیز فعالیت کرده‌است.

علی خضریان (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر): قائم مقام و سردبیر سابق روزنامه فرهیختگان یکی از چهره‌های اداور جنبش دانشجویی است که در این انتخابات وارد صحنه شده‌است. او که به‌طور مشترک در لیست ۱۵۹ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری قرار دارد، عضو ادوار شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی- دانشگاه مفید قم است. مدیرمسئول پایگاه خبری «خبرنامه دانشجویان ایران» از دیگر سوابق قابل ذکر اوست.

حمید رسایی (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر): نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادوار هشتم و نهم مجلس که به عنوان مدیرمسئول هفته نامه ۹ دی نیز دستی در عالم رسانه دارد، بار دیگر تصمیم گرفته تا نماینده پایتخت نشینان شود. او در کمال ناباوری راه خود را از لیست جبهه پایداری جدا کرده‌است و نامش در بین نفرات منتخب این حزب سیاسی قرار ندارد.

ابراهیم رضایی (دشتستان): دارای مدرک دکترای علوم ارتباطات از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با موضوع طراحی مدل خبر خوب بر اساس منافع و ارزش‌های ملی و اسلامی در رسانه‌هاست. او پیش از در روزنامه ایران و سایت خبری جهان نیوز فعالیت رسانه‌ای نیز انجام داده‌است. رضایی از جمله نامزدهایی است که به چالش شفافیت کاندیداها نیز پیوسته و لیست اموال خود را در توییتر منتشر کرده‌است.

سعید آجورلو (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر): یکی از چهره‌های رسانه‌ای بود که نامش در میان ۱۵۹ نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قرار داشت. او لیسانس خود را رد رشته مهندسی صنایع اخذ کرده و مدارک کارشناسی ارشد و دکتری علوم سیاسی دارد. مدیریت خبرگزاری ایپنا، سردبیر همشهری ورزشی و سردبیر خبر ورزشی و سردبیری هفته‌نامه مثلث از مهم‌ترین سوابق رسانه‌ای اوست.

سید میعاد صالحی (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر) هیچ‌گاه معلوم نشد او چگونه به دولت روحانی و وزارت کارراه یافته و چگونه و با فشار چه کسانی از مدیریت صندوق بازنشستگی کشور کنار گذاشته شد؛ با این حال صالحی با مدیریت ۷ ماهه بر رادیو قران، جزو نامزدهایی است که فعالیت رسانه‌ای قابل ذکری داشته‌است.

بیژن نوباوه‌وطن (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر): نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، عمده شهرت خود را مدیون دورانی است که به عنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویورک و محل سازمان ملل حضور داشت. او پس از بازگشت به ایران، یک روزنامه مستقل تحت عنوان عصر ایرانیان راه‌اندازی کرده و در مجالس هشتم و نهم نیز به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافته‌است.

سید نظام الدین موسوی (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر) مدیرعاملی خبرگزاری فارس قابل‌ذکرترین سابقه رسانه‌ای سیدنظام‌الدین موسوی است. او در دوره‌ای نیز به آستان قدس رضوی رفت و معاون ارتباطات آستان را برعهده گرفت. در کارنامه فعالیت‌های موسوی، مدیرمسؤولی روزنامه جوان، فعالیت در روزنامه کیهان و سردبیری روزنامه ایران و خبرگزاری دانشجو وجود دارد.

مصطفی کواکبیان (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر) نماینده تهران در مجلس دهم و نماینده سمنان در مجلس هشتم از سیاستمدارن اصلاحطلبی است که در رسانه هم دستی داشته است. او مدت‌هاست مدیریت روزنامه مردمسالاری را نیز برعهده دارد؛ روزنامه‌ای که به حزب مردمسالاری نزدیک است. کواکبیان دبیرکلی این حزب را نیز برعهده دارد.

محمدعلی وکیلی (تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر) این سیاستمدار اصلاحطلب که نماینده مردم تهران در مجلس دهم نیز هست، متولد ۱۳۴۴ در شهرستان یاسوج است. او به واسطه حضور در مجلس عضو هیئت نظارت بر مطبوعات نیز هست و مدیریت روزنامه ابتکار را نیز برعهده دارد.

البته برخی دیگر از چهره‌های رسانه‌ای همچون امیرابراهیم رسولی (مدیر مسئول نشریه نماینده)، حمید غلامزاده نطنزی (کارشناس PressTV) محمدسعید احدیان (مدیرعامل مؤسسه مطبوعاتی خراسان) و … هم در ثبت نام اولیه نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم حضور داشتند، اما به مرور از ادامه رقابت انصراف دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060623

وب گردی

وب گردی