انقلاب فرهنگی مد نظر امام خمینی در دانشگاه‌ها اجرا نشده است

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر با گذشت 41 سال از انقلاب هنوز دانشگا‌ه‌ها به صورت کامل اسلامی نشدند یا انقلاب فرهنگی مد نظر امام خمینی(ره) محقق نشده به خاطر عدم سیاست گذاری مسئولان است.

محمد فخرا در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در عمر 41 سال خود توانسته دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف کسب کند، گفت: در حال حاضر ایران از لحاظ توان موشکی و قدرت نظامی در بالاترین سطح منطقه و جنوب شرقی آسیا قرار دارد.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ علمی، پژوهشی و پزشکی نیز رتبه‌های مناسب جهانی را در اختیار دارد و بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی را به کشورهای جهان صادر می‌کند و در کشف دستاوردهای پزشکی و نانو پیشتاز است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه دانشگاه و علم بیان کرد: منظومه فکری امام خمینی(ره) که شاکله آرمان‌های انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد مبنای پیشرفت و فعالیت دانشگاه‌های کشور و دانشجویان است.

وی ادامه داد: متاسفانه جامعه دانشگاهی کشور بعد از گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته به صورت کامل و صد در صدی به آرمان‌های انقلاب جامه عمل بپوشاند و بعضا در برهه‌های حساس به مسیرهای انحرافی کشیده شده است.

فخرا با اشاره به انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها بیان کرد: اگر با گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز دانشگا‌ه‌ها به صورت کامل اسلامی نشدند یا انقلاب فرهنگی مد نظر امام خمینی(ره) محقق نشده است به خاطر عدم برنامه ریزی، سیاست گذاری و هدف گذاری کلان از سوی مسئولان مربوطه و کم کاری دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی انقلابی است.

دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به زاویه داشتن وزات علوم، تحقیقات و فناوری با فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: وزارت علوم یک نهاد وابسته به جمهوری اسلامی و انقلاب است، در سال‌های اخیر شاهد هستیم که فعالیت مناسبی در راستای پیاده سازی آرمان‌های انقلاب در دانشگاه‌ها نکرده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر باید پیشرو در انجام فعالیت‌های انقلابی در دانشگاه‌ و جامعه باشد ولی به دلیل مدیریت نادرست در این دانشگاه، بسیج و سایر تشکل‌های دانشجویی به حاشیه رانده شدن و میدانی برای عمل و فعالیت متناسب با شان دانشگاه تهران ندارد.

فخرا با انتقاد از برخی مسئولان دانشگاهی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در عرصه‌های بسیاری پیشرفت کرد و در منطقه قطب قدرت نظامی شد اما از لحاظ فرهنگی هنوز کشور خلا‌های زیاد دارد. این معضلات فرهنگی و اجتماعی در محیط‌های دانشگاهی بیشتر نمود پیدا می ‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم وظیفه سنگینی را بر عهده جوانان گذاشتند. اکنون جوانان و دانشجویان در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب بیانیه گام دوم را باید سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نفوذ فردی و جمعی در دانشگاه‌ها موضوعی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد و توسط جریان انقلابی نادیده گرفت. نفوذ فکر و اندیشه غربی در قالب تفکرات استادان دانشگاه‌ها در کلاس‌های درس به دانشجویان القا می‌شود و این موضوع سر منشا بسیاری از معضلات و مشکلات کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060755

وب گردی

وب گردی