راهبرد مقاومت و برخورد قدرتمندانه با مسائل جهانی بهترین عامل اقتدار است

کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه های تهران گفت: برای تمامی جهان اثبات شد که راهبرد مقاومت در مقابل فشارها و ورود از موضع قدرت به مسائل بهترین عامل اقتدار است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، عزیز غضنفری مدرس دانشگاه های تهران و کارشناس مسائل سیاسی در جلسه هم اندیشی اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی این استان که به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران با موضوع « بررسی ابعاد شخصیتی سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تحولات خاورمیانه پس از شهادت ایشان » برگزار شد با تأکید بر اینکه سپهبد حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه قهرمان ملی است، توضیح داد: حاج قاسم سلیمانی نه تنها در ایران بلکه در منطقه و جهان نیز قهرمان مقابله با تروریسم بود.

غضنفری با بیان اینکه در حقیقت امنیت منطقه و کشورهای اسلامی اطراف ایران، امنیت ایران است، عنوان کرد: اگر نقش آفرینی سردار سلیمانی نبود، چه بسا که باید در ایران به مقابله نظامی با داعش می پرداختیم.

مدرس دانشگاه های تهران با اشاره به اینکه تمام فکر و ذکر این شهید والا مقام در طول حیات پر برکتشان ایران اسلامی و جبهه مقاومت بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی شرایط و ضعیت کشور را همواره از ابعاد مختلف نظیر سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی رصد و مورد توجه قرار می داد. شاید اگر می شد نقش سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشور در مقابله با تحریم های ظالمانه علیه کشور بیشتر تشریح کرد، خدمات ارزنده این سربازان ولایت بیشتر به چشم می آمد.

عضنفری با بیان اینکه برای تشریح اوضاع منطقه باید چند بازه زمانی را مورد تفحص قرار داد، عنوان کرد: دوره اول را باید حدفاصل بین 18 اردیبهشت 97 تا 18 اردیبهشت 98 دانست که در این زمان، رئیس جمهور ایالات متحده از برجام خارج شده و دوران سیاسی پرمخاطره ای برای کشور رقم زد. این دوران، دوران راهبرد فشار حداکثری مادون جنگ است. دشمنان به دنبال مذاکره مجدد در حوزه های غیر هسته ای ایران با آنان و گرفتن امتیاز از کشور بودند. در مسائل غیر هسته ای با ایجاد کمپین هایی، ساز و کار مشابهی با آنچه گفته شد در پیش گرفته بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی، دوران دوم را از اردیبهشت 98 تا 30 خرداد 98 برشمرد و توضیح داد: در این دوران راهبرد جدید مقاومت فعال شد و دو مسیر جدید کاهش تعهدات هسته ای و امنیت در برابر تحریم ها پیش روی کشور قرار گرفت. در این دوران حوادث گوناگون در سطح منطقه رخ داد. این مقطع را می توان دوران اعزام واسطه ها به ایران نام نهاد و می توان گفت برای تمامی جهان اثبات شد که راهبرد مقاومت در مقابل فشارها و ورود از موضع قدرت به مسائل بهترین عامل اقتدار است.

غضنفری با بیان اینکه در 30 خرداد 98 پهباد آمریکایی ساقط شد، یادآور شد: تأثیر این سقوط را باید در چند بخش بررسی کرد: اولین تأثیر روی خود آمریکایی ها بود که قدرت پوشالی آنان برملا شد. دومین تأثیر بر جیره خوران آمریکا در منطقه بود که دریافتند آمریکایی که نمی تواند امنیت خود را تأمین کند چگونه می تواند امنیت دیگر کشورها را تأمین کند. سومین تأثیر بر روی صهیونیست ها بود که باعث ایجاد رعب و وحشت در آنان شد و چهارمین تأثیر بر روی کشورهای عربی خلیج فارس داشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این موارد در نقشه اول ( plan a )دشمنان قرار داشت، نقشه ای که تقریباً دستاورد خاصی برای دشمن نداشت. وی ادامه داد: در نقشه دوم ( plan b)، موضوع بی دولتی در کشورهای اضلاع مقاومت پی ریزی شده بود که با افزایش نرخ بنزین به دنبال کشاندن این نقشه شوم از لبنان و عراق به ایران بودند که به حمدالله با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) این نقشه و راهبرد دشمن نقش برآب شد.

غضنفری با بیان اینکه ترور رهبران جبهه مقاومت نقشه سوم ( plan c ) دشمن بود، تشریح کرد: در ماجرای ترور فرمانده دلیر اسلام حاج قاسم که مغز متفکر جریان مقاومت بود، تفکر آمریکائیان بر این اساس بود که با ارتکاب به این عمل، سیاست های ایران را، دچار چالش های اساسی خواهند کرد اما بدرقه میلیونی پیکر مطهر سردار سلیمانی، ثبات سیاسی، امنیتی ایران و جبهه مقاومت را به رخ آنان کشید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060760

وب گردی

وب گردی