محصول دانش‌بنیان 600 درصد ارزان‌تر از محصول خارجی تولید شد

یک شرکت دانش‌‌بنیان توانست با طراحی و تولید محصولات خود علاوه بر اشتغال‌زایی کشور را از واردات تجهیزات و نیز از خروج مبالغ بسیاری ارز جلوگیری کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا کتابدار مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره نوع فعالیت و محصولات تولیدی این شرکت گفت: این مجموعه در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های تله‌متری و اتوماسیون صنعتی آب و همچنین صنعت برق و اتوماسیون شبکه‌های توزیع و فعالیت‌های صنعتی و نیز طراحی و ساخت PLC های ماژولار و تولید تابلوهای RTU مورد نیاز و نیز طراحی و ساخت رادیو مودم‌های صنعتی فعالیت دارد.

این فعال فناور درباره کاربرد دستگاه PLC/RTU تولید شده این شرکت تصریح کرد: این تجهیز در صنایع نفت و گاز، شرکت‌های برق، شرکت‌های گاز، شرکت‌های آب و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: این تجهیز، یک سیستم کنترلی است که در کنار تجهیزات موجود نصب می‌شود، دستگاه PLC/RTU این امکان را به کاربر می‌دهد تا سطح سایت را از طریق اتاق کنترل مرکزی کنترل و مانیتور کند.

کتابدار همچنین اضافه کرد: قابلیت ماژولار بودن دستگاه امکان گسترش تعداد ورودی خروجی‌های دیجیتال و آنالوگ را فراهم ساخته و دستگاه را منعطف با نیازهای یک سیستم کنترل و مانیتورینگ جامع و کامل می‌سازد و قابلیت ارتباط با سایر تجهیزات و نرم افزارهای کنترل مانیتورینگ از طریق بسترهای سریال و اترنت و پروتکل‌های مختلف را دارد.

این فعال فناور درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: به صورت ثابت و مستقیم 50 نفر مشغول به کار هستند و به صورت غیرمستقیم نیز این تعداد بسیار بیشتر است.

وی درباره صادرات محصول به کشورهای منطقه افزود: قطعا به دنبال صادرات هستیم ولی برای صادرات به کشورهای منطقه به دلیل نبود زیرساخت مناسب در کشور مقصد هنوز امکان صادرات فراهم نشده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: پیش از آغاز فعالیت این شرکت تامین این تجهیزات از طریق واردات صورت می‌گرفت و در حال حاضر نیز به دلیل شرایط موجود واردات بسیار به سختی صورت می‌گیرد.

کتابدار درباره اختلاف قیمت محصول تولیدی این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن گفت: قیمت کالای ساخته شده کشور کره حدود 50 درصد و نمونه اروپایی آن حدود 500 تا 600 درصد گران‌تر از محصول ایرانی است و این در حالی است که قابلیت و کارایی دستگاه خارجی و ایرانی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060768

وب گردی

وب گردی