اسپری زیرزبانی نیتروگلیسرین  به زودی وارد بازار می‌شود

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه داروسازی، با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 قلم دارو و مکمل تغذیه‌ای توسط این شرکت تولید و در سراسر کشور عرضه شده است، گفت: اسپری زیرزبانی نیتروگلیسرین، که یکی از داروهای حیاتی مورد نیاز بیماران اورژانس و قلبی است به زودی وارد بازار خواهد شد.

امیر اسماعیل ثقفی‌نیا مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه داروسازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان از معدود شرکت‌های دارویی است که با رعایت اصول و استانداردهای تولید محصولات دارویی موفق به اخذ گواهی GMP در محصولات دارویی (جامدات عمومی- سوسپانسیون پودر خشک) شده است. همچنین تولید گرانول نیتروگلیسرین آماده پرس و نیتروگلیسرین محلول در اتانول و پروپیلن گلایکول برای مصارف تزریقی و محلول در میگلیول برای تولید پرل زیرزبانی براساس آخرین استاندارد بین المللی PIC/S از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است.

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه داروسازی با اشاره به فعالیت اصلی فعالیت این شرکت‌ دانش‌بنیان گفت: تولید مواد اولیه دارویی و ساخت انواع دارو و مکمل تغذیه‌ای به فرم قرص، کپسول و پودر برای تهیه سوسپانسیون خوراکی در 10 گروه درمانی شامل داروهای قلبی-عروقی، گوارشی، آنتی بیوتیک، تنفسی، کلیوی، کاهنده قند خون، اعصاب و روان و مکمل‌های تغذیه‌ای به ویژه مکمل‌های مورد نیاز در دوران بارداری و شیردهی است. هم اکنون،تعداد محصولات دارویی این شرکت به بیش از 70 قلم در اشکال دارویی قرص، کپسول و پودر برای سوسپانسیون خوراکی رسیده است که با توجه به خط مشی حاکم بر شرکت همچنان رو به افزایش است.

وی با اشاره به دستاوردهای کلیدی این شرکت در سال‌ جاری اظهار کرد: در سال جاری پروژه تحقیقاتی و انحصاری تولید اسپری زیرزبانی نیتروگلیسرین، که یکی از داروهای حیاتی مورد نیاز بیماران اورژانس و قلبی است، به نتیجه رسید و به زودی اسپری نیتروگلیسرین با نام تجاری نیتروپاف به بازار دارویی کشور عرضه خواهد شد.

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه داروسازی اضافه کرد: تمام مراحل ساخت ماده اولیه و فرمولاسیون نهایی اسپری مذکور در داخل کشور و با استفاده از تخصص و تجربه متخصصین داروسازی این شرکت انجام شده و با عرضه انبوه این دارو، وابستگی کشور به کشورهای خارجی در مورد یکی از اقلام ضروری و حیاتی بیماران برطرف شده و اسپری مذکور به تعداد کافی در تمام نقاط کشور در دسترس بیماران قرار خواهد گرفت. کمبود نمونه وارداتی در کشور همواره یکی از دغدغه‌های مسئولین و پزشکان و بیماران قلبی بوده است.

ثقفی‌نیا ادامه داد: از دیگر محصولاتی که در سال جاری به بازار سلامت کشور عرضه شد، قرص مولتی ویتامین پریناتال آی ویتا بود که به منظور تامین نیازهای تغذیه‌ای خانم‌های ایرانی در دوران بارداری و شیردهی تولید شد. ترکیبات و مقادیر ویتامین‌ها و مواد معدنی این مکمل غذایی، بر اساس پژوهش‌های گسترده مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور و با مشورت انجمن متخصصین زنان و زایمان و بر اساس الگوی تغذیه‌ای بانوان ایرانی طراحی شد و نتیجه آن ارائه محصولی بسیار با کیفیت و منطبق با نیازهای ایرانیان بود که با قیمت بسیار مناسب در سراسر کشور توزیع شد.

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه داروسازی تأکید کرد: مکمل‌هایی که با اسامی مختلف و قیمت‌های بسیار زیاد در کشور عرضه می‌شوند و گاهی از مبادی غیر رسمی و حتی گاهی به صورت تقلبی تامین می‌شوند، بر اساس نیازهای ژنتیک ایرانی طراحی نشده‌اند و چه بسا نه تنها برای خانم‌های باردار و شیرده ایرانی مفید نباشند، که موجب زیان مادر و جنین نیز است. بنابراین، تولید مکمل ویژه دوران بارداری و شیردهی که با بهترین مواد اولیه تولید شده و مورد تایید متخصصین زنان و زایمان است.

ثقفی‌نیا با اشاره به جدیدترین محصولات در زمینه بیماری‌های قلب و عروق چه محصولاتی گفت: هم اکنون بیش از 70 قلم دارو و مکمل تغذیه‌ای توسط این شرکت تولید و در سراسر کشور عرضه شده است. قرص‌های متوپرولول تارترات 50 میلی گرمی و پروپرانولول 10 و 20 و 40 میلی گرمی از داروهای حوزه درمان قلبی و عروقی هستند که درسا دارو در سال 98 به بازار عرضه کرده است. اسپری زیرزبانی نیتروگلیسرین نیز به عنوان محصول انحصاری در حوزه داروهای قلبی و عروقی، تا پایان سال جاری به چرخه درمان بیماران اضافه خواهد شد.

وی افزود: این شرکت با تامین ماده اولیه نیتروگلیسرین برای تولید انواع قرص‌های آهسته رهش 6/2 و 4/6 میلی گرمی، آمپول تزریقی و پرل زیرزبانی TNG، ماده اولیه بازار 1000 میلیارد ریالی این محصولات را تامین می‌کند. خوشبختانه کشور ما بی نیاز از واردات داروی نیتروگلیسرین است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه تا به امروز چه محصولاتی به خارج صادر شده و بیشتر بازارهای هدف کدام کشورها هستند و میزان درآمدزایی چقدر بوده است؛ گفت: این شرکت به دلیل دارا بودن دو ساختار مهم «دانش بنیان» و گواهی استقرار اصول بهینه تولید(GMP) در محصولات دارویی (جامدات عمومی قرص و کپسول و نیز سوسپانسون پودر خشک) و CGMP در تولید گرانول نیتروگلیسرین آماده پرس قرص آهسته رهش براساس آخرین استاندارد بین المللیPIC/S از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران، در طول یک دهه گذشته تلاش کرده است با تولید محصولات با کیفیت، خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده کند. واحد صادرات این شرکت با توجه به سبد متنوع محصولات خود شامل بیش از 70 قلم دارو در اشکال دارویی قرص، کپسول و پودر برای سوسپانسیون خوراکی از جمله تولید انبوه قرص پیوسته رهش نیتروگلیسرین با برند دروکانتین با بسته بندی منحصر به فرد بلیستر فویل آلومینیومی و فرآورده مکمل یدوفولیک توصیه شده از سوی معاونت بهداشت سازمان غذا و دارو جهت دوران پیش از بارداری، بارداری و شیردهی و همچنین مجموعه کامل خط تولید ماده موثره نیتروگلیسرین در انواع فرمولاسیون و رقت‌های مختلف جهت تولید محصولات در اشکال تزریقی، قرص پیوسته رهش، زیرزبانی و اسپری، آماده هرگونه همکاری و تعامل لازم با کلیه شرکت های بازرگانی و صادراتی داخل و خارج از کشور درحوزه صادرات، است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت این واحد در کشورهای اوکراین، گرجستان، لبنان، ارمنستان، روسیه، عراق، ویتنام، افغانستان و فیلیپین آغاز شده است و همچنان به دنبال بازارهای مستعد جدید دیگر است. در همین راستا واحد صادرات آماده اعطای نمایندگی به شرکت‌های بازرگانی و صادراتی واجد شرایط برای واگذاری امتیاز صادرات محصولات خود به کشورهای مختلف جهان است. این شرکت با داشتن ظرفیت تولید بالا در خطوط جامدات خود که مطابق آخرین استانداردهای لازم و بروز کشور است که آماده عقد قرارداد برای انجام تولید قراردادی محصولات است و امکان فرمولاسیون و تولید محصولات جامد پیشنهادی شرکت‌ها را هم در برنامه کاری خود دارد.

نویسنده: ملیحه آدینه

انتهای پیام/

کد خبر: 1060773

وب گردی

وب گردی