عباس تا وقتی دنبال مذاکره با اشغالگران است، سرگردان می‌ماند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین رئیس تشکیلات خودگردان را به دلیل عدم قطع همکاری و شراکتش با رژیم صهیونیستی بشدت به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، جنبش فلسطینی «جهاد اسلامی»، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به باد انتقاد گرفت و گفت، تا زمانیکه او به دنبال شراکت با اشغالگران اسرائیلی است، سرگردان خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «شهاب» فلسطین، «محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت: سخنان محمود عباس در شورای امنیت هیچ مطلب جدیدی نداشت و او در دایره سرگردانی خواهد ماند تا زمانیکه به دنبال مذاکره و شراکت با اشغالگران است و تا زمانیکه خدمات امنیتی خود را [به تل‌آویو] قطع نکند و دنبال وحدت داخلی نباشد».

الهندی گفت: علی‌رغم آنکه احزاب اسرائیلی درباره مسائل اساسی متحدند، اما عباس دارد دنبال شریک اسرائیلی [برای مذاکره] می‌گردد.

محمود عباس در جلسه شورای امنیت که سه‌شنبه شب برای بررسی مسائل فلسطین و طرح معامله قرن برگزار شد، اعلام کرد که «صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هنوز ممکن و قابل تحقق است.. اینجا آمدم برای شراکت بین‌المللی برای محقق کردن صلح عادلانه و همیشگی که هنوز به عنوان گزینه‌ای راهبردی آن را حفظ کرده‌ایم».

ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که سال 2008 جنگ علیه غزه را او هدایت کرد، دیروز در کنفرانسی خبری و مشترک با محمود عباس، خطاب به تل‌آویو اعلام کرد که «تنها شریک صلح» برای تل‌آویو، محمود عباس است.

عباس در شورای امنیت همچنین گفته بود که دستش را برای صلح، دوباره دراز می‌کند قبل از آنکه فرصت آخر برای ساخت صلح حقیقی از بین برود.

محمود عباس هر چند طرح معامله قرن آمریکا را رد کرده که در آن هیچ حقی برای فلسطین در پایتختی قدس یا بازگشت آوارگان قائل نشده‌اند، اما تاکنون روابط امنیتی و شراکت با رژیم صهیونیستی را قطع نکرده است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به سود فلسطین تثبت نخواهد شد. در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

کد خبر: 1060789

وب گردی

وب گردی