واکاوی خلأهای قانونی درحوزە زنان و خانواده

ویژه نامه خط چشم با محوریت مسائل زنان و خانواده به انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی کشور، ویژه نامه خط چشم کاری از معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی و ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران با تیتر «دست‌پخت مجلس دهم برای خانم‌ها شور است یا شیرین!» منتشر شده است.

مطالب این ویژه شامل یادداشت، مصاحبه و مطالبی از فضای مجازی است، یادداشت اسرا داوودی سردبیر خط چشم با عنوان «عالمی دیگر بباید ساخت وزنو آدمی- مجلسی دیگر بباید ساخت وزنو نماینده‌ای» به این موضوع پرداخته است که بـا آمـد و رفـت دولت‌هـا و بـه همـان فرآخـور هم‌سـویی در رویکـرد بـا ادوار مختلـف مجلـس، مسـائل زن و خانـواده هـم هـردم بـا نگاهـی تشـخیصی و سـلیقه‌ای اهتمـام شـده اسـت کـه می‌تـوان گفـت در بعضـی مواقـع درسـت و در بعضـی دیگـرغلـط بـوده اسـت. در بخش دیگری از خط چشم مصاحبه‌‌هایی با نمایندگان زن فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی از جمله فاطمه ذوالقدر، پروانه مافی، طیبه سیاوشی، معصومه آقاپور، الهه کولایی، پروانه سلحشوری، هاجر چنارانی، سکینه الماسی، فاطمه آلیا و زهرا ساعی درج شده است.

فرج‌ الله هدایت‌نیا دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی طی یادداشتی به موضوع «شاخص‌های الگوی سوم زن مسلمان» پرداخته است؛ در این مطلب آمده است: عده‌ای بد یا کج فهمیدند؛ یک عده مغرض هم از این کج فهمی استفاده کردند؛ کانّه یا باید زن، مادر خوب و همسر خوبی باشد یا باید در تلاش‌ها و فعالیت‌های اجتماعی شرکت کند. قضیه این گونه نیست! هم باید مادر خوب و همسر خوبی باشد، هم در فعالیت اجتماعی شرکت کند.

«نکند برخی از این بزرگواران، قانون اساسی کشور را مطالعه نکرده‌اند؟!» به قلم فاطمه گریوانی، پژوهشگر حوزه زن و خانواده دیگر مطلب منتشر شده در این ویژه‌نامه تک شماره‌ای است.

«واکاوی خلأهای قانونی درحوزە زنان و خانواده» با موضوع گوشه چشمی به نیازهای امروز زنان و کارآمدی قوانین موجود به قلم مرضیه شعربافچی‌زاده پژوهشگرحوزه زن وخانواده در بخش یادداشت‌های خط چشم منتشر شده است.

خط چشم بخشی نیز با عنوان «دور دور مجازی» دارد که فعالیت نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در شبکه‌های اجتماعی مجازی را منعکس کرده است.

گفتنی است همایش بانوی انقلابی 15 بهمن ماه به میزبانی سازمان بسیج دانشجویی با محوریت مشارکت اقتصادی زنان در الگوی سوم برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060829

وب گردی

وب گردی