طرح به هنگام‌سازی مطالعات جامع حمل ونقل کشور برتر شناخته شد

طرح به هنگام‌سازی مطالعات جامع حمل ونقل کشور در نرم‌افزار PTVVISUM توسط پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینا تهیه و به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور معرفی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، طرح به هنگام‌سازی مطالعات جامع حمل ونقل کشور در نرم‌افزار PTVVISUM توسط پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینا تهیه و به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور معرفی شد. سه فعالیت اصلی انجام شده در این طرح، آماده سازی و پردازش آمار و اطلاعات سفرهای انجام شده در سال پایه، ساخت و پرداخت مدل‌های موردنیاز برای برآورد و پیش‌بینی مبدأ، مقصد، وسیله و زمان انجام سفرهای باری و مسافری و مدل‌سازی شبکه‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی به صورت چندوجهی بوده است.

توسعه مدل پیش‌بینی تردد راه‌های کشور در افق‌های مختلف، ایجاد ابزاری برای ارزیابی اثرات ترافیک جاده‌ای، ریلی و هوایی منتج از ایجاد هر نوع تسهیلات حمل ونقلی در سطح کشور، ایجاد مدل چند وجهی با امکان انتقال بین مدهای ریلی، جاده ای و هوایی در دو بخش حمل ونقل باری و مسافری، ایجاد مدل شبکه حمل و نقل کشور باقابلیت انجام فرآیند تخصیص چندوسیله‌ای چندوجهی در نرم‌افزار شبیه‌سازی کلان‌نگر از دستاوردهای ویژه این طرح برگزیده است.

همچنین مطالعات مدلسازی تقاضای سفر از برنامه‌های آتی جهت توسعه این طرح است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060839

وب گردی

وب گردی