اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی موجب کاهش جرائم در چابهار شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی با پیگیری و تصویب رشته‌ها و جذب دانشجو توانسته در کاهش جرائم و بزهکاری‌ها در منطقه نقش عمده‌ای را ایفا کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حبیب پیری صبح امروز در دیدار با رنجبر قاسمی رئیس دادگاه انقلاب و عمومی و رحمان ملکوتی دادستان انقلاب و عمومی شهرستان چابهار با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های دانشگاه و پیشرفت صورت گرفته در سال‌های اخیر در زمینه‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با پیگیری و تصویب رشته‌ها و جذب دانشجو توانسته به کاهش جرائم و بزهکاری‌ها در منطقه نقش عمده‌ای را ایفا کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار تاکنون خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه داده و این دانشگاه نماد فرهنگی شهرستان است؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا تعامل مردم و مسئولان با دانشگاه آزاد اسلامی هر روز بهتر شده تا برای ارتقای فرهنگ شهرستان کمک شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار نقش مؤثر دادگستری در سالم‌سازی فضای جامعه، ایجاد امنیت اجتماعی را مهم عنوان کرد و افزود: ما خواستار حمایت‌های حقوقی و قانونی دستگاه قضایی از جامعه دانشگاهی هستیم.

آگاهی نداشتن افراد از دانش دلیل افزایش پرونده‌ها در دادگاه‌ها است

رئیس دادگاه انقلاب و عمومی شهرستان چابهار نیز گفت: امیدواریم که بتوانیم فرهنگ دانش‌آموختن را به خانواده‌ها القا کنیم و اگر امروز دادگاه‌ها و دادسراها مملو از پرونده‌های مختلف بوده علت آن آگاهی نداشتن افراد از علم و دانش است.

رنجبر قاسمی اضافه کرد: اگر خانواده‌ای به رشد علم و دانش فرزندان خود اهمیت دهد هیچ‌گاه آن فرزند مرتکب خلاف و جرم نمی‌شود و این امر نیاز به تلاش شما مسئولان دانشگاه و مسئولان شهرستان در کنار مردم دارد که فرهنگ و ارزش علم و دانشگاه را در شهرستان و جامعه تبلیغ کنید.

رحمان ملکوتی دادستان انقلاب و عمومی شهرستان چابهار نیز عنوان کرد: برای حفظ و ارتقای سطح امنیت عمومی جامعه و کاهش تعارضات حقوقی باید در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری شود و در این مسیر نقش دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار با توجه به امکانات موجود بی‌بدیل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060842

وب گردی

وب گردی