۸ کیلومتر دیگر از متروی تبریز افتتاح شد

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: با افتتاح ۸ کیلومتر دیگر از خط یک متروی تبریز، تمامی مسیر ۱۷.۲ کیلومتری این خط در حال ارائه خدمات به مردم این کلانشهر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد در حاشیه افتتاح ۸ کیلومتر از خط یک متروی تبریز گفت: فاز سوم خط یک متروی تبریز در حد فاصل میدان ساعت تا لاله به طول حدود هشت کیلومتر افتتاح شد و این خط به طول ۱۷.۲ کیلومتر با دارا بودن ۱۸ ایستگاه با تعریف سه فاز از منطقه ائل گلی آغاز شده و تا منطقه لاله ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متروی شهر تبریز دارای چهار خط مصوب به طول ۶۹ کیلومتر است، گفت: عملیات اجرای خط دو قطار شهری تبریز از محله قراملک در غرب تبریز شروع شده و این خط در نهایت به نمایشگاه بین المللی در شرق تبریز ختم می‌شود و طول این خط ۲۲.۴ کیلومتر و شامل ۲۰ ایستگاه است که دارای پیشرفت ۱۵ درصدی می‌باشد.

وی اضافه کرد: از محل ۳۱۵و اگن (۶۳ رام) قرارداد منعقده با کارخانه پوژن چین، ۱۰۰ واگن ساخت کشور چین تحویل شده که ۴۰ واگن (۸ رام قطار) تحویل تبریز شده است و بقیه واگن‌ها در کارخانه ایریکو بصورت ساخت داخل در دست انجام است که عملیات ساخت و رنگ بدنه ۴ رام پایان یافته و در مرحله تست می‌باشد و از محل طرح تأمین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترویی برای کلانشهرها هم ۱۲۵ دستگاه واگن برای متروی تبریز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دولت تاکنون بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان برای توسعه متروی تبریز از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای پرداخت کرده و برای تکمیل خطوط یک و دو قطار شهری تبریز تاکنون هزار و ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین ۵۰ درصدی دولت منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060847

وب گردی

وب گردی