انتقال هوایی قلب جوان 20 ساله از رفسنجان به تهران

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: پانزدهمین عملیات انتقال هوایی قلب پیوندی در کشور و دومین مورد از رفسنجان به تهران صبح امروز (۲۴ بهمن ماه) صورت گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر مهدی شادنوش با بیان اینکه عملیات انتقال با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور با موفقیت انجام شد، گفت: در کمتر از یک هفته از اولین انتقال قلب هوایی از رفسنجان به تهران با تلاش بی‌وقفه همکاران واحد شناسایی و فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دومین قلب اهدایی نیز جداسازی و با همکاری سازمان اورژانس کشور به‌صورت هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.

وی افزود: قهرمان اهداکننده، جوان ۲۰ ساله بود که با تشخیص مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، قلب، دو کلیه و کبد جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در ادامه گفت: با هماهنگی تیم‌های فراهم آوری اعضای پیوند بیمارستان‌های علی بن ابیطالب رفسنجان و امام خمینی(ره) تهران و با کمک سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی کشور و تیم‌های درمانی دو مرکز، عضو پیوندی به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل و به جوان ۲۶ ساله پیوند زده شد.

شادنوش ادامه داد: دو کلیه این فرد به کرمان و کبد او جهت اهدا به شیراز منتقل شد.

وی در پایان گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، امروز شاهد وضعیت بسیار مطلوب‌تر اهدای عضو در کشور هستیم و امیدوارم روند افزایش اهدای عضو در سال‌های آینده استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060849

وب گردی

وب گردی