سرفصل‌های درس وصایای امام خمینی (ره) از سال تحصیلی آینده تغییر می‌کند

رئیس مرکز دانشگاهی امام خمینی (ره) گفت: ارائه یک ساعته درس وصایای حضرت امام (ره) باعث نارضایتی برخی از استادان به دلیل محدودیت زمان شده؛ همچنین تغییر در سرفصل‌های درس وصایای امام به تایید معاونت علوم انسانی و هنر رسیده است.

اکبر اشرفی رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت های این مرکز در حوزه گفتمان سازی مبانی انقلاب اسلامی در فضای دانشگاهی گفت: وظیفه اصلی مرکز دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب، گفتمان سازی و تبیین مبانی انقلاب اسلامی است که در درجه اول، این کار را از طریق استادان انجام می دهد؛ به طوری که درحال حاضر حدود ۹۰۰ استاد، درس اندیشه ها و وصایای امام را تدریس می کنند.

وی افزود: این ۹۰۰ استادی که در کل کشور فعالیت دارند و درس وصایا را تدریس می کنند، می توانند یک مکتب یا گفتمان را ترویج کنند. لذا براساس برنامه ریزی ما، این استادان به صورت استان به استان و یا گاهی به شکل ملی، به جلسات مختلف با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی دعوت می شوند.

اشرفی ادامه داد: پس از اتمام جلسات، به صورت تک تک از استادان حاضر در جلسه مصاحبه می شود؛ همچنین در استان های مختلف، یک تیم مصاحبه تشکیل شده که این تیم ها ۷ و الی ۸ اثر از آثار امام خمینی را به استادان معرفی می کنند که آن ها پس از مطالعه این آثار، مصاحبه شوند.

وی درباره فرآیند تایید استادان گفت: اگر استادان در فرآیند مصاحبه، توانایی خود را در حوزه تبیین گفتمان انقلاب اسلامی نشان دهند و قدرت انتقال این مفاهیم را داشته باشند، تایید خواهند شد و به آن ها مجوز تدریس داده می شود‌.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی برای استادان تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای استادان درس وصایا، از دیگر اقدامات این مرکز است. هفته گذشته برای استادان در استان گلستان و واحد آزادشهر، کارگاه آموزشی به صورت چهار جلسه دو ساعته برگزار شد. این کارگاه های آموزشی در شهرهای مختلف با هماهنگی واحدها برگزار خواهد شد.

اشرفی درباره احتمال تغییر ساعات درس وصایای حضرت امام(ره) بیان کرد: نزدیک به شش ماه است که بر روی تغییر ساعت درس وصایا کار کردیم و جلسات متعددی در این راستا برگزار شد. در این جلسات سرفصل جدیدی ایجاد کردیم و پس از گذراندن مراحل مختلف، سرانجام به تایید معاونت علوم انسانی و هنر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تدوین سرفصل جدید، پیشنهاد دیگری مبنی بر ارائه دوساعته درس وصایای حضرت امام داده شد؛ چرا که ارائه یک ساعته این درس باعث نارضایتی برخی از استادان به دلیل محدودیت زمان شده بود. این موضوع در انتظار تصویب نهایی رئیس دانشگاه است که در صورت تصویب، از مهر سال آینده درس وصایای امام(ره) به صورت دو ساعته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060860

وب گردی

وب گردی