تالیف ۶۶ عنوان کتاب درسی جدید در حوزه علوم انسانی

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از تالیف ۶۶ عنوان کتاب درسی جدید تا پایان سال جاری خبرداد.

حجت الاسلام حسن خیری رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت های این مرکز در حوزه تحول در کتب درسی گفت: توانمندسازی استادان، تغییر سرفصل های دروس و تالیف کتاب و نشریات، جزو اولویت های اصلی مرکز مطالعات و برنامه ریزی محسوب می شود؛ براساس برنامه ریزی های گذشته، هر استان باید دو کتاب تالیفی تا پایان سال تحصیلی جاری داشته باشند.

وی افزود: تاکنون به نوزده استان کشور سر زده ایم و بر موضوع تالیف کتاب تاکید کرده ایم. با توجه به فعالیت های خوبی که هیئت های اندیشه ورز استان ها داشته اند، امیدواریم تا پایان سال تحصیلی جاری، حداقل 66 عنوان کتاب درسی را تالیف و تدوین کنیم.

خیری درباره لزوم توانمندسازی استادان دانشگاهی بیان کرد: مهم ترین کاری که درحال حاضز باید انجام دهیم، توانمندسازی استادان است؛ یعنی باید بر اساس رویکرد و سیاست های معاونت علوم انسانی و هنر مبتنی بر به روز رسانی، نیاز شناسی و وضعیت شناسی هویتی و سلوکی، استادان دانشگاهی را توانمند کنیم.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: توانمند سازی استادان جزو برنامه ها و سیاست های اصلی مرکز است و هیئت های اندیشه ورز برای این حوزه، برنامه های مفصلی کرده اند که بسیاری از آنها شروع شده است.

وی اضافه کرد: توانمندسازی جنبه های هویتی، سلوکی و مباحث روشی، عمومی و تخصصی رشته هایی مانند جامعه شناسی و به روزرسانی مباحث و آماده سازی سرفصل های جدید، جزو برنامه های اصلی ماست و لذا استادان باید ابتکار عمل بیشتری را در این راستا داشته باشند.

خیری تاکید کرد: استادان باید فصل جدید ورود دانشگاه آزاد اسلامی به علوم انسانی و هنر را جدی بگیرند زیرا که درحال حاضر در این حوزه با تاخر فرهنگی مواجهیم و انتظارات و توقعات جامعه و انقلاب اسلامی از دانشگاه، در حوزه علوم انسانی و هنر به نحو مطلوبی انجام نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تشکیل معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد را یک نقطه عطف در کشور بدانیم. تشکیل هیئت های اندیشه ورز به دلیل این است که از تمامی استادان حوزه علوم انسانی به نحو مطلوبی استفاده کنیم و از شبکه وسیع و بی نظیری که در اختیار داریم، برای پیشبرد اهداف علوم انسانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060885

وب گردی

وب گردی