مسابقه ایده تا عمل در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی پایدار برگزار می‌شود/ معرفی ایده‌های برتر به مراکز شتاب‌دهنده

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از برگزاری مسابقه ایده تا عمل با رویکرد کشاورزی و منابع طبیعی پایدار در خرداد سال 1399 خبر داد.

عباس رضایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مسابقه کشاورزی و منابع طبیعی پایدار گفت: این مسابقه در سطح ملی و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، استانداری مازندران، دانشگاه کشاورزی استان مازندران، دانشگاه منابع طبیعی گرگان، شهرداری و شورای شهرساری، فرمانداری ساری، اداره کل محیط زیست استان مازندران و تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران برگزار می‌شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در پاسخ به این سوال که حمایت از ایده‌های برتر چگونه خواهد بود توضیح داد: به تیم اول 3 میلیون تومان، تیم دوم 2 میلیون و تیم سوم 1 میلیون تومان جوایز نقدی تعلق می‌گیرد. همچنین برترین‌ها به مراکز رشد و پارک های علم وفناوری و مراکزشتاب‌دهنده معرفی می‌شوند و طرح‌های برتر مورد حمایت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان قرار می‌گیرند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهداف این مسابقه گفت: آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی، صنعتی و جدیدترین متدهای پژوهشی انجام یافته و فناوری‌های نوین و توجه و دقت نظر دست‌اندرکاران به ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و تحقق توسعه پایدار از اهداف این مسابقه است. همچنین تصمیم داریم با برگزاری این مسابقه بستر مناسبی را برای انتقال دانش و تجربیات کشورهای مختلف فراهم کنیم.

او با بیان این که جلب توجه سیاستگذاران بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در بهینه سازی فعالیت‌ها هدف دیگری است که در این مسابقه دنبال می‌شود تصریح کرد: همچنین سعی داریم با تهدیدات زیستی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و راهکارهای مقابله با آن آشنا شویم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران درباره محورهای مسابقه نیز اظهار کرد:مدیریت، اقتصاد، ترویج و آموزش کشاورزی، مکانیزاسیون و مکانیک ماشین‌های کشاورزی و آبخیزداری و مدیریت منابع آب و خاک از محورهای این مسابقه است. همچنین علوم زیست شناسی(گیاهی/ جانوری)، هواشناسی و بیوتکنولوژی کشاورزی، شناسایی و مبارزه با علف‌های هرز و تولیدات گیاهی و اگرواکولوژیک از دیگر محورهای برگزاری این مسابقه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060896

وب گردی

وب گردی