مقابل دخالت نهادهای بیرونی می‌ایستیم/ از وارد کردن دانشگاه‌ها به فضای متشنج پرهیز می‌کنیم

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از وارد کردن دانشگاه‌ها به فضای متشنج، پرهیز می‌کنیم، سلیقه‌های مختلف باید بتوانند به دانشگاه بیایند و مناظره‌هایی با حضور طیف‌های گوناگون برگزار شود.

رحمان خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای کنترل فضای دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نشاط دانشجویی و ایجاد نشاط در فضای دانشگاه، در آستانه انتخابات فقط وظیفه دانشگاه‌ها نیست؛ بلکه همه دست‌اندرکاران انتخابات باید تلاش کنند چنین فضایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا آنچه وظیفه و در اختیار ماست را به نحو احسن انجام دهیم و دانشجویان نیز بتوانند از ظرفیت‌ها استفاده کنند. سخنرانی‌ها و مناظره‌های مختلفی در دانشگاه‌ها توسط تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌شود و قاعدتاً برگزاری چنین برنامه‌هایی مشکلی ندارد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: البته باید مجوزهای لازم اخذ شود. در حال حاضر با توجه به صحبت‌های معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، روند اعطای مجوز آسان‌تر شده است.

خدابنده‌لو بیان کرد: از وارد کردن دانشگاه‌ها به فضای متشنج، پرهیز می‌کنیم، سلیقه‌های مختلف باید بتوانند به دانشگاه بیایند و مناظره‌هایی با حضور طیف‌های گوناگون برگزار شود. هیچ مشکلی با این موضوع نداریم و تشکل‌ها می‌توانند برای انجام این کار، مجوز بگیرند.

وی درباره نگرانی دانشجویان از لغو برخی برنامه‌های دانشجویی در آخرین لحظات گفت: به‌شدت مخالف دخالت نهادهای خارج از دانشگاه در مسائل مربوط به دانشگاه هستیم. مقابل چنین اتفاقی می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: ممکن است نهادهای خارج از دانشگاه، ملاحظاتی داشته باشند که مربوط به مسائل بیرون از دانشگاه است؛ اما قانون برای فضای داخل دانشگاه مشخص کرده مجوزها چگونه صادر شود؛ بنابراین فعالیت‌های مطابق با قانون در داخل دانشگاه‌ هیچ مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060904

وب گردی

وب گردی