نقش دانشگاه، دانشجو و نخبگان در توسعه کشور جدی گرفته شود

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان در نشست هم اندیشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دانشجو و دانشگاه ها موتور طراحی راهکارها، ارائه سیاست ها، برنامه ریزی و در نهایت موتور نظارت و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از نجف آباد، محمدعلی بصیری عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان در نشست هم اندیشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد با بررسی عوامل مختلف در توسعه و پیشرفت گام دوم انقلاب اسلامی گفت: امنیت گرایی، علم گرایی، مردم‌سالاری، جوان گرایی، آگاهی گرایی، عدالت گرایی، معنویت گرایی و مقاومت هشت شاخصی است که با در نظر گرفتن آنها می‌توان به توسعه رسید.

بصیری در ادامه با اشاره به اینکه نقش دانشگاه، دانشجو و نخبگان را نباید نادیده گرفت بیان کرد: دانشجو و دانشگاه ها موتور طراحی راهکارها، ارائه سیاست ها، برنامه ریزی و در نهایت موتور نظارت و اجرا هستند، همانطور که از نظر یونسکو راه حل هر مشکلی آموزش است و این آموزش در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، دانشگاه‌ها و نخبگان در این بیانیه نقش مهمی دارند.

وی کارآمدی را یکی دیگر از مسائل مهم در این بیانیه دانست و افزود: اگر کشوری از نظر امنیت، عدالت، مشارکت و رفاه عمومی مردم به حداکثر برسد، کارآمد است.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان در ادامه گفت: جوانگرایی فقط نباید در حد شعار باشد، ما باید به آن عمل کنیم و بتوانیم نهادها و زیرساخت‌ها را طوری طراحی کنیم که نخبگان احساس موفقیت و امید داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب تاکنون دستاوردهای مهمی درزمینه های علمی، فناوری، بینش سیاسی، احیای مفهوم عدالت و معنویت اخلاق داشته است.

محمدعلی بصیری در پایان گفت: چالشها و موانعی می‌تواند مقابل این بیانیه وجود داشته باشد از جمله اینکه، بیانیه صرفاً برای بعضی نهادها و ارگان های خاص اجرا شود، نیروی انسانی آموزش داده نشود، بیانیه تحت تاثیر سلیقه ها قرار گیرد، جناح‌ها و گروه‌ها با هم هماهنگ نشود که امیدواریم با پشت سر گذاشتن آنها به نتایج بسیار خوبی دست یابیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060911

وب گردی

وب گردی