8 هزار کلاس نیازمند تخریب و 7 هزار کلاس نیازمند مقاوم‌سازی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فضاهای آموزشی در تهران از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و حدود هفت هزار کلاس نیازمند تخریب و هشت هزار کلاس نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرضا فولادوند در آیین افتتاحیه مدرسه دخترانه مولود اسلامیه که صبح امروز شنبه 26 بهمن‌ماه 98 برگزار شد، اظهار کرد: خشت، خشت این مدرسه با عشق، محبت و انگیزه روی یکدیگر گذاشته شده است. مدارس زیادی در کشور ساخته شده؛ اما‌حقیقتاً خیرینی با این انگیزه و پیگیری را کمتر می‌توان پیدا‌کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز مرحوم امیر وفایی، یکی از خیرین مدرسه‌ساز تهران را از دست دادیم؛ فردی که منزل مسکونی خود را به آموزش و پرورش تحویل داده بود تا به مدرسه تبدیل شود و خودش در سرایداری زندگی می‌کرد. او هر روز برای دیدن دانش‌آموزان به مدرسه می‌آمد و با شوق به آنها می‌نگریست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فضاهای آموزشی در تهران از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند. حدود هشت هزار کلاس نیازمند تخریب و هشت هزار کلاس نیازمند مقاوم‌سازی هستند. میانگین تراکم در تهران ۳۳ نفر و میانگین تراکم در کشور ۲۲‌نفر است. در موقعیت کنونی که با مشکل مالی روبرو هستیم، تخریب و بازسازی دشوار به نظر می‌رسد.

وی افزود: بزرگترین امید ما خیرین مدرسه‌ساز هستند، حدود ۵۰ درصد بار آموزش و پرورش با تعهد ۱۰۰ درصدی یا ۵۰ درصد مشارکتی ساخته می‌شود. اگر خیرین نبودند، وضعیت کنونی مدارس قطعاً بدتر می‌شد.

فولادوند بیان کرد: انسان‌سازی، تعلیم و تربیت و حمایت از بهترین سرمایه‌های جامعه، افتخاری بزرگ است که دلی بزرگ می‌خواهد. افرادی که برای ساخت فضای آموزشی برای تعلیم و تربیت، قدم پیش گذاشته‌اند، یادشان برای همیشه گرامی داشته می‌شود.

وی اضافه کرد: با تلاش‌هایی که مجمع خیرین مدرسه‌ساز تهران و کشور داشتند و با تغییر کاربری از سوی شهرداری، تحولاتی در فضاهای آموزشی تهران اتفاف می‌افتد. اولویت اول آموزش و پرورش تهران، اتمام پروژه‌های مشارکتی با خیرین است که به دلیل کمبود بودجه دولت نیمه‌کاره مانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از تمامی افرادی که به تغییر کاربری فضاهای آموزشی کمک کردند، تشکر می‌کنم. اگر بتوانیم پروژه‌های مشارکتی را به اتمام برسانیم، وضعیت تهران بهبود می‌یابد. تهران در۲۰ سال‌ گذشته به جایگاه کنونی‌ خود رسیده و نمی‌توان وضعیت آن را سریعاً تغییر داد.

وی خاطرنشان کرد: آموزشگاه مولود اسلامیه به صورت هیئت امنایی اداره شده و تحت نظارت برادران خیر معتمدی پیش می‌رود.

مینو زمان مدیر منطقه ۸ آموزش و پرورش تهران در ادامه این مراسم گفت: مولود اسلامیه منطقه‌ای در محروم‌ترین قسمت منطقه هشت، با مساحت ۴۳۲ متر مربع مساحت و زیربنای هزار متر مربع است.

وی‌ ادامه داد: مولود اسلامی، مولود تفکر دانش‌آموزان و آینده‌سازان است. تقارن مولود با برکت حضرت زهرا (س) و مولود اسلامیه را به فال نیک می‌گیرم و از تمامی خیرین که در ساخت این مدرسه مشارکت داشتند، تشکر می‌کنم.

مدیر منطقه هشت آموزش و پرورش تهران در پایان گفت: هنوز مدارسی داریم که ۷۹ سالگی خود را پشت سر می‌گذارند و دانش‌آموزان این مدارس در‌ انتظار خیرین هستند تا سقف کلاس‌های‌شان را ایمن کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060921

وب گردی

وب گردی