آغاز به کار دانشگاه آزاد واحد فرشتگان با ۸ رشته/ جذب اولین هیئت علمی ناشنوا در کشور

سرپرست واحد بین الملل فرشتگان گفت: واحد بین الملل فرشتگان دارای مجوز قطعی از وزارت علوم است که در ۸ رشته مصوب از سوی وزارت علوم، از ۲۸ بهمن جذب دانشجو خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی مقداری سرپرست واحد بین الملل فرشتگان، ظهر امروز در مراسم افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل فرشتگان که در تالار جبار باغچه بان این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای شهروندان ایران زمین با نیازهای ویژه است.

وی افزود: فعالیت علمی واحد فرشتگان با پشتیبانی صندوق پژوهشگران کشور، با ساخت ربات اجتماعی رسا آغاز شد که برای فعالیت های اجتماعی و آموزش کودکان ناشنوا طراحی شده است‌‌.

مقداری ادامه داد: آبان ماه ۱۳۹۵ در کشور آمریکا، اولین کنفرانس علمی طرح اولیه ربات برگزار شد؛ آشنایی با استادان برجسته حاضر در این کنفرانس، موجب نوشتن طرح نامه دانشگاه فرشتگان شد. این طرح نامه با بررسی های فراوان و پس از ۶ ماه پیگیری، موافقت تاسیس آن از طریق کمیسیون گسترش آموزش عالی اعلام شد.

سرپرست واحد بین الملل فرشتگان اعلام کرد: واحد بین الملل فرشتگان دارای مجوز قطعی از وزارت علوم است که در ۸ رشته مصوب از سوی وزارت علوم، از ۲۸ بهمن جذب دانشجو خواهد داشت. اولین هیئت علمی ناشنوایان نیز در این دانشگاه جذب شده است که نقطه عطفی در زندگی این عزیزان محسوب می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه برای فعالیت در جامعه و فرهنگ سازی در میان مردم جامعه برای پذیرش این افراد برای فعالیت های اجتماعی مختلف، دو ماموریت ویژه واحد فرشتگان است. چرا که ما نباید این افراد را نادیده بگیریم و از نقش آن ها در جامعه غافل شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060955

وب گردی

وب گردی