شهادت را فقط با هنر می‌توان به تصویر کشید

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان در آیین افتتاح «سرو بلند انقلاب» با محوریت زندگی‌ و آموزه‌های شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهادت نسبت ویژه‌ای با هنر دارد و امام خمینی(ره) با حکمت فرمودند که «شهادت هنر مردان خداست»، به همین دلیل است که شهادت را فقط با هنر می‌توان به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا اسماعیلی عصر امروز در آیین افتتاح «سرو بلند انقلاب» با محوریت زندگی‌ و آموزه‌های شهید سپهبد قاسم سلیمانی در فرهنگسرای هنر فلسطین اظهار کرد: هیچ پدیده‌ای مانند هنر نمی‌تواند در بیان واقعیات زندگی اسطوره‌ای همچون شهید سلیمانی موثر واقع شود.

وی افزود: این نمایشگاه حاصل کارگاهی است که در دانشگاه استاد فرشچیان خلق شد و هنرمندان بسیاری زیر نظر استادانی چون محمدعلی نجفی و استاد صندوق آبادی آثار فاخری را خلق کردند که به مدت 10 روز دایر خواهد بود.

رئیس فرهنگستان هنر خاطرنشان کرد: امید است با این نمایشگاه هنرمندان دین خود را هرچند کوچک ادا کنند.

محمدعلی رجبی عضو هیئت علمی دانشگاه استاد فرشچیان در ادامه بیان کرد: آثاری که شاهد آن هستیم گوشه‌ای کوچک برای قدردانی از بزرگ مرد تاریخ مقاومت است. همه پیروزی‌های محور مقاومت مرهون شهید بزگوار سردار سلیمانی است.

استاد دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان گفت: هنرمندان بسیاری با دل و ایمان فقط و صرفاً برای ابراز همراهی و ادای دین در این نمایشگاه مشارکت کردند. دانشگاه استاد فرشچیان افتخار پیدا کرد تا میزبان چنین رویدادی باشد و پرواز سردار بزرگ اسلام را به تصویر و قلم بکشد.

وی با اشاره با منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری فرزانه انقلاب هنر نگارگری را منشأ تحولات و آینده همه هنرهای ایرانی و اسلامی دانسته‌اند. نگارگری امروز کشور با وجود پیشرفت مواد و مصالح، اصول و مبانی گذشته را حفظ و صیانت کرده است.

رجبی خاطرنشان کرد: نگارگری از درون فرهنگی پاک زاییده شده و اکنون با چنین هنری می‌توان در مورد سجایا و زندگی شهید سلیمانی سخن گفت. امید است با استفاده از این هنر و این زبان فصیح روحی واحد از فرهنگ به نمایش گذاشته شود.

در انتها بهمن نامور مطلق رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان ادامه داد: شهادت با هر کنش دیگری متفاوت است، شهادت نسبت ویژه‌ای با هنر دارد و امام خمینی(ره) با حکمت فرمودند که «شهادت هنر مردان خداست»، به همین دلیل است که شهادت را فقط با هنر می‌توان به تصویر کشید.

وی افزود: این هنر است که می‌تواند شهادت را مستمر کرده و تکثیر کند و هنر امروز نیازمند شهادت است چراکه والایش شهادت ها هنر را به عرش خواهند رساند. شهادت موجب شد اسم حاج قاسم سلیمانی بامصما شود و بین همه مردم و ملت تکثیر و تفسیر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060969

وب گردی

وب گردی