فرمانده مرزبانی ناجا: پیگیر وضعیت مرزبانان ربوده شده هستیم

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: از طریق مسؤولان ذیربط در کشور پاکستان پیگیر وضعیت مرزبانان ربوده شده، هستیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم تقویت ناوگان خودرویی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران، به جایگاه ملی مرز و نیز نقش تاثیرگذار مرزبانان در امنیت ملی، داخلی و نیز رفاه مردم اشاره و اظهارکرد: خوشبختانه طی یک دهه گذشته توجه ویژه‌ای به مرزبانی شده است.

وی با اشاره به برنامه های مرزبانی برای مرزهای کشور، گفت: مرزهای سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان از اهمیت بسزایی برخوردار است به گونه ای که این استان طی 5 سال گذشته به خصوص در سال جاری، یکی از مناطق امن کشور بوده و هیچ گونه مشکل امنیتی نداشته به نحوی که بستر و زمینه را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در سطح مرزبانی در حوزه تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، مهندسی رزمی، تقویت شناوری، تقویت خودرویی و تحرک یگان‌ها انجام شده که بایستی از حمایت‌های ستادکل نیروهای مسلح و نیز فرمانده محترم نیروی انتظامی در این امر قدردانی کنیم.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا به نقش تاکتیکی و مدیریتی تجهیزات در عملیات‌ها اشاره و تصریح کرد: به منظور تقویت ناوگان خودرویی مرزبانی،500 دستگاه خودرو ارس که خودروی عملیاتی و تاکتیکی است، امروز به مرزبانی کشور تحویل و به ناوگان خودرویی این فرماندهی افزوده شده است.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت استان سیستان و بلوچستان، علاوه بر 25 درصد خودروهای مذکور، خودروهای نفربر و موتورسیکلت های تاکتیکی نیز به مرزبانی این استان تخصیص داده شده است.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به نقش خانواده‌ها در موفقیت مرزبانان اشاره و بیان کرد: همزمان با ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، جشن ازدواج مرزبانان در ستاد مرزبانی فرماندهی سیستان و بلوچستان برگزار می شود؛ همچنین من از همسران، فرزندان، پدر و مادرهای همرزمانم که از مرزبانان حمایت و پشتیبانی می کنند، تقدیر و تشکر می کنم.

فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص مرزبانان ربوده شده، گفت: به شدت پیگیر این موضوع از طریق مسؤولان ذیربط در کشور پاکستان هستیم تا آنها را به آغوش گرم خانوادهایشان بازگردانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061015

وب گردی

وب گردی