تکمیل ظرفیت رشته‌های دانشگاه فرهنگیان از امروز آغاز می‌شود

مرحله تکمیل ظرفیت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان کنکور 99 از امروز 27 بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرحله تکمیل ظرفیت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آزمون سراسری در 6 استان کشور ازامروز 27 بهمن آغاز می‌شود. بر این اساس داوطلبان واجد شرایط علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری می‌توانند براساس مصوبه جلسه بیستم شورای سنجش و پذیرش دانشجو (7 مهر 98) و بنا به درخواست وزارت آموزش و پرورش برای تامین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی خود در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

این مرحله با توجه به عدم تکمیل ظرفیت در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان‌های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان و به منظور تکمیل‌ ظرفیت در برخی کدرشته محل‌های مربوط به این استان‌ها برای تحصیل در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد.

داوطلبان واجد شرایط در صورت داشتن نمره کل نهایی 6500 و بالاتر (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) براساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحات 2 و 3 «بخش پیوست‌ها» دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری (مندرج در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش) و با رعایت نکات و جداول حاوی اطلاعات رشته محل‌ها می‌توانند از امروز 27 بهمن تا اول اسفند نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 20 کدرشته محل) در این مرحله از تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

پذیرش دانشجو در این مرحله منحصراً برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و صرفاً براساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحات 2 و 3 «بخش پیوست‌ها» دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری خواهد بود.

شیوه پذیرش و گزینش در مرحله تکمیل ظرفیت، همانند رشته‌های متمرکز با شرایط خاص در آزمون سراسری انجام خواهد شد.

پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری در هریک از کد رشته‌های تحصیلی دارای بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت وزارت آموزش و پرورش هستند مجاز ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی این مرحله از تکمیل ظرفیت نیستند.

داوطلبانی که قبلاً در یکی از کد رشته محل‌های دانشگاه‌ فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند ولی به علت موارد (پزشکی، معدل و سن) واجد شرایط نبودند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در مرحله (تکمیل ظرفیت) نیستند. از این گروه از داوطلبان در شهریورماه 98 به علت نداشتن شرایط، مصاحبه اختصاصی به عمل نیامده است.

داوطلبانی‌که از آنان مصاحبه اختصاصی به عمل آمده و دلیل مردودی آنان، فقط نداشتن حد نصاب لازم در مصاحبه اختصاصی بوده، مجاز به انتخاب رشته مجدد در این مرحله (تکمیل ظرفیت) خواهند بود.

از معرفی‌شدگانی مصاحبه اختصاصی به عمل خواهد آمد که دارای کلیه شرایط وضوابط اختصاصی رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش «بخش پیوست‌ها» دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری و اطلاعیه‌های اصلاحی بعدی مندرج در پایگاه اینترنتی سازمان‌ سنجش باشند.

افراد باید واجد شرایط از جمله کسب نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیرگروه گروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم)، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (اول مهر 76 به بعد) و ...) باشند.

درغیر این صورت انجام مصاحبه اختصاصی، منتفی خواهد بود. بر این اساس داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته کنند از فرآیند مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی، حذف خواهند شد. تبصره: حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

دامنه پذیرش و محل خدمت در کلیه کدرشته محل‌های مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت منحصراً براساس دامنه پذیرش و محل خدمت مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته شماره (2) و اصلاحیه‌های بعدی (مندرج در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش) خواهد بود.

معرفی داوطلب به آموزش وپرورش و متعاقب آن موفقیت درمصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی، به منزله قبولی نهایی فرد تلقی نمی‌شود.بلکه داوطلبان باید علاوه برآن، در گزینش نهایی که براساس ضوابط، توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد دارای نمره علمی نهایی در کد رشته محل مورد نظر نیز باشند.

تغییر رشته و گرایش، تغییر محل تحصیل، انتقال، جابه‌جایی و تغییر اولویت انتخابی در بدو ورود و در طول تحصیل تحت هر شرایط مجاز نیست.

شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان نهایی این مرحله از تکمیل ظرفیت در اولین ترم ممکن (اول مهر 99) خواهد بود.لذا رعایت شرایط وضوابط مربوط به مقررات نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان ذکور، به عهده آنان خواهد بود.

درصورت قبولی نهایی داوطلبان در گزینش نهایی کدرشته محل‌های مربوط به این مرحله از تکمیل ظرفیت، قبولی قبلی آنان «لغو» و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد. بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، انصراف از رشته قبولی جدید جهت تحصیل در رشته قبلی، امکان‌پذیر نخواهد بود.پذیرفته‌شدگان لازم است برای تکمیل فرم انتخاب رشته و شرکت در مراحل گزینش رشته‌های تحصیلی این مرحله دقت کافی داشته باشند و در غیر این صورت هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت‌نام، تحصیل و یا استخدام آزمایشی و قطعی، قبولی وی لغو می‌شود و حسب مورد، مکلف به پرداخت خسارت‌های ناشی از آن خواهد بود.

مسئولیت عدم رعایت ضوابط عمومی واختصاصی آزمون سراسری به عهده داوطلب بوده و هیچگونه حقی برای آن ایجاد نمی‌کند.

جداول مرحله تکمیل ظرفیت رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061024

وب گردی

وب گردی