۸۹۰ نیاز فناورانه صنعت نفت احصا شد

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از احصا ۸۹۰ نیاز فناورانه در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در آیین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه اصلی تامین منابع مالی و تجاری‌سازی تولیدات صنایع را برعهده دارد؛ همچنین صندوق مولود شرکت‌های دانش‌بنیان است که برای حمایت از آنها تسهیلات کم بهره و قرض‌الحسنه ارائه می‌دهد تا بتواند زمینه را برای هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم سازد.

وی تصریح کرد: این صندوق در شرایط تحریم، نوسانات نرخ ارز و چالش‌های مختلف صنعت توانسته با ارائه تسهیلات به آنها کمک کند‌ تا بستر را برای اشتغال‌زایی فراهم کند.

وی از ارائه تسهیلات لیزینگ تا سقف ۷۰ تا۸۰ درصد مبلغ خرید از دانش‌بنیان ‌ها از سوی صندوق‌ نوآوری و شکوفایی خبر داد و افزود: افزایش ظرفیت تولید، ارائه انواع ضمانتنامه‌ها و استاندارد‌های مختلف در تلاش است محصولات آنها را روانه بازار کند.

ملکی‌فر ادامه داد: در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌اپ‌های صنعت نفت قرار است سه کارگاه آموزشی در حوزه حفاظت از مالکیت فکری برگزار شود. در این رویداد هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۷۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۷۵ شرکت فن‌آور و ۱۶۵ شرکت از سایر نهادها شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در طول برگزاری این رویداد ۸۹۰ نیاز فناورانه احصا شده است که در قالب ۴۰ نشست به بررسی آنها پرداخته خواهد شد. همچنین در حاشیه این رویداد ۲۵۰ شرکت دستاوردهای خود را در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061026

وب گردی

وب گردی