ارزیابی مدارک دانش‌آموختگان کشورهای خارجی از امروز آغاز شد

اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان درباره تشکیل پرونده دانش‌آموختگان تمام کشورها به‌جز آمریکا، کانادا و انگلیس برای ارزشیابی مدارک اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از سازمان امور دانشجویان، اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان در‌باره تشکیل پرونده دانش‌آموختگان تمام کشورها به‌جز آمریکا، کانادا و انگلیس برای ارزشیابی مدارک اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، آن دسته از دانش‌آموختگانی که مدارک تحصیلی خارجی خود را در کشورهایی به‌‌جز کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس دریافت کرده‌اند، ضروری است برای ارزشیابی مدارک از امروز ۲۶ بهمن‌ماه نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی از طریق پورتال سامانه سجاد اقدام کنند.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام اولیه به سایت سازمان دانشجویان مراجعه کرده و پس از انجام ثبت نام، برای تشکیل پرونده الکترونیکی در اداره کل امور دانش‌آموختگان به‌منظور ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی، به بخش خدمات سامانه مراجعه کنند.

لازم است متقاضیان قبل از ثبت نام در سامانه، اعتبار دانشگاه محل تحصیل و همچنین ضوابط و مقررات عمومی مندرج در وبگاه این اداره کل را مطالعه کرده و در صورت احراز اعتبار محل تحصیل و مطابق بودن مدارک تحصیلی اخذ شده با ضوابط و مقررات یاد شده، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در صورت عدم احراز شرایط یاد شد، هزینه پرداخت شده برای ارزشیابی عودت داده نمی‌شود.

چنانچه مقاطع تحصیلی، خارج از کشور اخذ شده باشد، لازم است متقاضیان نسبت به ثبت درخواست هر مقطع به طور جداگانه اقدام کنند. بر اساس این اطلاعیه، بررسی و ارزشیابی مدارک مربوط به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ بنابراین متقاضیان از بارگذاری مدارک مربوط به این رشته‌ها جداً خودداری کنند.

در صورتی‌که متقاضیان دانش‌آموخته کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس هستند، لازم است به‌صورت حضوری با تکمیل کاربرگه‌های تشکیل پرونده به سازمان امور دانشجویان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061031

وب گردی

وب گردی