80 زوج دانشجو، آغاز زندگی مشترک خود را در جشن گرفتند

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، هشتاد زوج دانشجو، آغاز زندگی مشترک خود را در جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از کرج، در این مراسم که در سالن اجتماعات شهید سپهد قاسم سلیمانی واحد کرج برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین داود خوشباور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، از ایشان به عنوان الگویی نه تنها برای زنان بلکه برای مردان مسلمان جهان یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) دختری نمونه برای پدر، همسری نکو برای همسر، مادری مهربان و سرمشقی شایسته برای فرزندان خود بود.

حجت الاسلام خوشباور در ادامه با استناد به آیه 21 سوره روم به فلسفه ازدواج در قرآن، مشخصه های ازدواج در دین اسلام را برشمرد و اظهار داشت: برای شما همسری از جنس و نفس خودتان آفریده شده تا در کنارش آرامش گرفته و در بین شما رحمت و مودت موج بزند.

وی برای تمامی جوانان بویژه دانشجویان، ازدواجی آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار را آرزو کرد و تاکید کرد: الگو گرفتن از ازدواج حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع)، عاقلانه تصمیم گرفتن و پرهیز از تکیه بر عشق های سطحی و احساسات زودگذر، رسیدن به بلوغ فکری و جسمی در انتخاب همسر و نیز انتخاب بر اساس معیارهای دین مبین اسلام مسائلی است که ازدواجی آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار را محقق می کند.

مسئول نهاد رهبری در واحد کرج در ادامه سخنانش همچنین زندگی بر اساس معیارهای ایمان، اسلام، تدین، عمل صالح، انتخاب همسر بر اساس تناسب‌های فرهنگی، اجتماعی، فکری و حتی مالی، داشتن تواضع، عفاف و پاکدامنی، برخورداری از اخلاق حسنه و حفظ اسرار زندگی را از دیگر ملاک های مطرح شده برای یک زندگی مشترک موفق در دین مبین اسلام دانست و اعلام کرد: به زوج های دانشجویی که امسال در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده اند سفر زیارتی سه روزه به مشهد مقدس تعلق می گیرد.

در این مراسم همچنین مراسم عقد نمادین یک زوج دانشجو منعقد و ضمن اجرای مسابقات متعدد فرهنگی، اجرای تواشیح و سئوالاتی برای حاضرین مطرح شد که به برندگان جوائزی اهدا شد.

از دیگر برنامه های دفتر نهاد رهبری برای زوج های دانشجو، می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی پیرامون مسائل مربوط به ازدواج و زندگی مشترک اشاره کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061037

وب گردی

وب گردی