باید  ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تسهیل شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر با حمایت صاحبان ایده و فناوری حرکت قوی، گسترده و پرشتابی را به سوی تحول داریم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین گشایش گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه، به دلیل شکل‌گیری رویکرد حمایتی از فعالیت‌های دانش‌بنیان و حرکت به سمت خلق ارزش افزوده با اتکا به شرکت‌های جوان و نوآور در وزارت نفت اشاره کرد و گفت: «حضور کشور ما در عرصه‌های علم و فناوری دنیا نشان می‌دهد چه ظرفیت خوبی در حوزه نیروی انسانی شکل گرفته است.»

وی تصریح کرد: ️وزارت علوم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی سعی می‌کند رویکرد خود در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کند. بخش قابل توجهی از نیروی انسانی کشور را فارع التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که توانمندی‌های علمی آنها پررنگ است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید برای بخش توانمند فارغ التحصیلان دانشگاهی فرصت ایجاد کنیم و ایجاد این فرصت ها وظیفه ذاتی ماست. تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی ظرفیت و توانمندی دارند بنابراین استفاده از نیروی انسانی تحصیل کرده سرمایه جاری و ارزشمند جامعه است.

غلامی گفت: از مدیریت کلان جامعه انتظار می رود که تربیت نیروی انسانی را به نهادهای علمی بسپارند، این امر نه تنها می‌تواند توانمندی و ظرفیت نیروی انسانی را افزایش دهد بلکه باعث جذب و پذیرش توانمندی‌ها در حوزه های دیگر می‌شود.

وی افزود: مقایسه ایران یا کشورهای توسعه یافته که سال ها تجربه در توسعه علم و فناوری دارند منطقی نیست. کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از لحاظ تولید علم و توسعه دانشگاهی تحول داشته است. این تحول باید یه سوی توسعه فناوری و به کارگیری یافته‌های علمی پیش برود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در حال حاضر با حمایت صاحبان ایده و فناوری حرکتی قوی، گسترده و پرشتاب را به سوی تحول داریم. وزارت علوم با همکاری در فعالیت های صندوق نواوری و شکوفایی یکی دیگر از وظایف خود در حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت اپ ها را انجام داده است. سعی داریم فرایند خدمت گذاری به شرکت‌های دانش بنیان و فناور با سرعت تمام انجام شود.

غلامی تاکید کرد: این حرکت شروعی است برای تامین زیرساخت‌های لازم و تسهیل به کارگیری دانش و فناوری در صنایع مختلف کشور است. در آغاز راه هستیم و امیدواریم این حرکت در آینده به ثمر برسد. باید از خام فروشی به سوی استفاده از ارزش افزوده این منابع طبیعی حرکت ‌کنیم که این امر با کمک شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود.

وی افزود: وزارت علوم تحقیقات و فناوری همواره از حوزه به کارگیری علم و دانش استفاده کرده و حال برنامه دارد از آن برای اثرگذاری در توسعه کشور استفاده کند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1061058

وب گردی

وب گردی