اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان‌ در تهران لیست مستقل می‌دهد/ تبلیغات صرفا در فضای مجازی و بدون هزینه است

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: تصمیم بر این شد که اتحادیه در تهران، لیست مستقل ارائه دهد و شعار لیست ما مجلس جوان و کارآمد در گام دوم است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ نشست خبری محمد زادمهر دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون لیست انتخاباتی اتحادیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بعداز ظهر امروز در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد.

زادمهر در ابتدای این‌نشست با بیان‌ اینکه ضرورت ورود به انتخابات مشخص است اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت این موضوع تاکید کرده‌اند. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ۳۰ سال گذشته این رویه را دنبال کرده و یک پله فراتر رفته‌ایم و به معرفی اشخاص پرداخته‌ایم.

وی ادامه داد: معیارها و ملاک‌های خود را برای انتخاب کاندیدای اصلح مشخص کرده‌ایم‌. حفظ استقلال از جمله اولویت‌های ما است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که اتحادیه در تهران، لیست مستقل ارائه دهد. شعار لیست ما مجلس جوان و کارآمد در گام دوم است.

زادمهر بیان کرد: لیست ما در چهار بخش تهیه شده که ۹ نفر بالای ۵۰ سال و ۲۱ نفر زیر ۵۰ سال و ۱۵ نفر فعال سابق دانشجویی هستند. جلسات متعددی با افراد حاضر در لیست داشتیم و موضوع مهم شفافیت را پیگیری کردیم.

وی افزود: تعهدنامه‌ای از اغلب کاندیداها به‌ویژه جوانان گرفتیم تا بعد از ورود به مجلس در ماه یک تا سه جلسه با جنبش دانشجویی ارتباط داشته باشند. اگر متعهد نباشند موضوع را رسانه‌ای خواهیم کرد.

زادمهر در پاسخ به سوالی درباره مزیت ارائه لیست برای انتخاب بهتر یادآور شد: انتخاب با مردم است؛ اما تلاش کرده‌ایم افرادی در لیست قرار بگیرند که در طیف فکری مشترکی باشند. هرچند اختلاف سلیقه وجود دارد؛ اما چون طیف فکری یکسانی دارند، امیدوارم مجلس هماهنگ و کارآمدی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: مجلس باید با دولت به نفع مردم همراهی کند و دشمن‌شناس باشد. نکته مثبت لیست این است که حداقل با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند و نقاط مشترک دارند.

زادمهر درباره لزوم شرکت در انتخابات تاکید کرد: ما در سرنوشت کشور دخیل هستیم. حضور ما پای صندوق‌های رای مشارکت در سرنوشت کشور است، شاید گزینه ما رای نیاورد؛ اما مهم تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی است.

زادمهر ادامه داد: انتخاب‌های اشتباه در گذشته باعث تضعیف مجلس شد و نمایندگانی وارد مجلس شدند که هیچ تعهدی به مردم ندارند؛ چه برسد به جنبش دانشجویی و این موضوع باعث می‌شود برخی فکر کنند رای دادن بی‌تاثیر است.

وی درباره رعایت آداب انتخابات گفت: افتتاحیه‌های عجیب و غریب این سوال را ایجاد می‌کند که هزینه آن از کجا تامین می‌شود؟ مگر نماینده مجلس چقدر حقوق می‌گیرد، پس احتمالا آورده‌هایی دارد.

زادمهر خاطرنشان کرد: این نکته خوبی است که مردم توجه کنند و ببینند چگونه نماینده‌ای در شهری کوچک چند میلیارد تومان هزینه می‌کند. ما نیز این نکته را در نظر گرفتیم و برخی از کاندیداهای ما حتی ستاد مستقل ندارند و از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: تلاش ما به‌عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی نیز در همین فضاست و حتی یک لیست کاغذی چاپ نمی‌کنیم؛ چون نمی‌خواهیم هیچ هزینه‌ای به بیت‌المال تحمیل کنیم.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان لیست مورد نطر اتحادیه را تشریح کرد: محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم، الیاس نادران، سید محمد حسینی، صادق خلیلیان، عبدالحسین روح‌الامینی، غلامرضا خواجه‌سروی، سید رضا تقوی، سید محمد نبویان، وحید یامین‌پور، مجتبی توانگر، محسن پیرهادی، مجتبی ابراهیمی، علی شمسی‌پور، علی جعفری، سید احسان خاندوزی، صالح اسکندری، سید میعاد صالحی، احمد نادری، مالک شریعتی، ابوالفضل عموئی، محسن محمدی، سید محسن دهنوی، فاطمه احمدی، مرضیه خلج بختیاری، الهام اکبری، عاطفه خادمی، سمیه رفیعی، فاطمه قاسم‌پور و سوده نجفی اعضای لیست مورد نظر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061069

وب گردی

وب گردی