چگونه معتادان مصرف کننده شیشه  را تشخیص دهیم؟

 مدیر کل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که چگونه از ظاهر کسی، اعتیادش را تشخیص دهیم گفت: باید به مجموعه رفتار و حرکات شخص دقت کرد و تنها با دیدن چهره افراد، این امر میسر نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از هر ۱۰۰ معتاد تنها سه نفر قیافه تابلو دارند؛ اما این مسئله دلیل بر نداشتن عوارض نیست. از رئیس موسسه و مدیر کل درمان سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر که سال‌ها در زمینه اعتیاد فعالیت دارد پرسیدیم چگونه فرد شیشه‌ای را تشخیص دهیم که در ادامه می‌خوانید.

دکتر سعید صفاتیان رئیس موسسه و مدیر کل درمان سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امکان تشخیص افرادی که ۶ ماه یا یک سال مواد مخدری مانند شیشه مصرف می‌کنند، از ظاهر آن‌ها وجود ندارد و این امر فقط برای افرادی که سال‌های متمادی زیادی این مواد مخدر را مصرف می‌کنند؛ قابل بیان است.

از هر ۱۰۰ معتاد تنها سه نفر قیافه تابلو دارند؛ اما این مسئله دلیل بر نداشتن عوارض نیست

وی افزود: برای تشخیص این نوع اعتیاد، باید به مجموعه رفتار و حرکات شخص دقت کرد و تنها با دیدن چهره افراد، این امر میسر نیست.

صفاتیان درباره ویژگی‌هایی که شخص معتاد به شیشه دارد، ادامه داد: این افراد خود را زیاد می‌خارانند، و به موضوعات کم اهمیت به شدت متمرکز می‌شوند. همچنین یک حرف را مرتبا تکرار کنند.

مدیر کل درمان سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره ویژگی‌های ظاهری این افراد گفت: دور لب و چشم‌ها سیاه می‌شود، مردمک چشم بزرگ می‌شود، همچنین مداوم آبریزش بینی دارند.

وی گفت: با دقت در این مجموعه رفتار‌ها و حرکات می‌توان شخص معتاد را تشخیص داد.

معتادان به شیشه خود را زیاد می‌خارانند، و به موضوعات کم اهمیت به شدت متمرکز می‌شوند یک حرف را مرتبا تکرار میکنند دور لب و چشم‌ها و مردمک چشم بزرگ می‌شود و آبریزش بینی دارند

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1061072

وب گردی

وب گردی