برگزاری دوره‌های موشن‌گرافیک و انیمیشن‌سازی در سرای نوآوری اردبیل

سرای نوآوری عقاب‌های دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در راستای توسعه و رشد دیجیتال استان اردبیل با برگزاری دوره‌های تخصصی موشن‌گرافیک و انیمیشن‌سازی ضمن استعداد‌یابی به دنبال ورود به بازار فناوری کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اردبیل، سرای نوآور مجموعه عقاب های دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با برنامه‌ای جامع و کامل به سوی اهداف بزرگ در حال حرکت است و با برگزاری دوره های به هم پیوسته به استعداد یابی، تربیت و به‌کارگیری نیروهای متخصص و کاربلد خواهد پرداخت.

برای آگاهی بیشتر از مجموعه فعالیت‌ها و اهداف این سرای نوآور به گفت‌و‌گو با بابک نوری مقدم، زینب رضایی و شیوا رزاق زاده، سه عضو این مجموعه و هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی پرداختیم.

برگزاری استارت‌آپ و ورود به حوزه کسب‌و‌کار در دستور کار سرای نوآور عقاب های دیجیتال

بابک نوری مقدم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای پتانسیل و نیروی کار بالقوه برای ورود به حوزه بازی های رایانه ای و انیمیشن است؛ اما متاسفانه تاکنون مرجعی برای جهت دهی، پروژه یابی و آموزش اعضا در اردبیل وجود نداشت.

وی افزود: سرای نوآوری مجموعه عقاب های دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در نظر دارد استان را وارد بازار فناوری کند و با بهره مندی از نیروی کار و استادان مجرب در حوزه های دیجیتالی سیاست گذاری و جهت دهی ایجاد کند.

نوری مقدم گفت: هدف از انجام این فعالیت ها بهره مندی از جوانان و استادان گروه کامپیوتر در راستای ایجاد استارت آپ ها و ورود به حوزه کسب و کار است که در ادامه نیز شاهد حضور شتاب دهنده های کشوری در این حوزه خواهیم بود.

برگزاری دوره های موشن‌گرافیک و انیمیشن‌سازی

زینب رضایی عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیان کرد: سرای نو‌آوری مجموعه عقاب های دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مرحله اول دو دوره تخصصی مرتبط با هم را برگزار خواهد کرد که این دوره ها شامل دوره حرفه ای موشن گرافیک و مبانی انیمیشن است.

وی افزود: دوره انیمیشن شامل بخش های گراف موشن و انیمیشن دوبعدی و سه بعدی است که بخش موشن گرافی در واقع مقدمه ای برای ورود به انیمیشن سازی است که توسط نوآموز ها سپری خواهد شد.

عضوهیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عنوان کرد: نوآموزان با استعداد شرکت کننده در این دوره ها در ادامه جهت همکاری در انجام پروژه های ساخت انیمیشن و تولید موشن گرافیک معرفی خواهند شد.

رضایی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی کار با فتوشاپ اظهار کرد: دوره رایگان کار با فتوشاپ به عنوان مقدمه دوره های ذکر شده برگزار خواهد شد و کلیه محتویات سایر برنامه ها در این دوره توضیح داده خواهد شد.

وی گفت: برای دوره های مذکور مدرسان مجرب و زبده کشوری همانگ شده است که همه آن ها سابقه فعالیت در رسانه های مطرح کشور را دارند.

اردبیل تبدیل به قطب تولید بازی های رایانه‌ای می‌شود

شیوا رزاق زاده دیگر عضو این سرای نوآور تصریح کرد: مطابق تلاش ها و اقدامات صورت گرفته تلاش می شود تا اردبیل به عنوان قطب بازی های کامپیوتری تبدیل شود.

وی افزود: در راستای تحقق این موضوع یک آزمایشگاه مجهز با تجهیزات و دستگاه های به‌روز در حال ایجاد است که با بهره مندی از این آزمایشگاه قطعا خبر های خوبی از حوزه بازی های کامیپوتری استان اردبیل در راه خواهد بود.

عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: قرار است در تولید بازی های کامپیوتری بحث های آموزشی و فرهنگی مد نظر قرار گیرد و این مرکز با شعار «زندگی را با هم در اوج باز بکنیم» فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رزاق زاده عنوان کرد: مجموعه شکل گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل پس از سپری کردن این دوره ها و شناسایی استعداد های برتر در‌صدد برگزاری سایر دوره های تخصصی و حرفه ای خواهد بود که سرفصل تمامی این برنامه ها پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061075

وب گردی

وب گردی