دانش‌آموختگان نخبه در واحدهای اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی جذب می‌شوند

مدیر حمایت و تسهیلات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از جذب و به‌کارگیری دانش‌آموختگان نخبه دانشگاه در واحدهای اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سال 96 در کشور اجرا و به استناد آیین‌نامه اجرایی ماده 71 برنامه پنج ساله ششم توسعه و تصویب هیئت وزیران این طرح در کشور اجرا می‌شود. تیر ماه امسال هم افزایش کمک هزینه کارورزی دستورالعمل اجرایی جدید دوره کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به استان‌ها ابلاغ شد.

بر همین اساس و در راستای اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی موضوع ماده (71) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و آیین‌نامه اجرایی مربوط و همکاری‌های علمی و آموزشی تفاهم‌نامه‌ای بین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،برای اشتغال دانش‌آموختگان عضو باشگاه و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از طریق اجرای طرح کارورزی، منعقد شد.

شهاب خاقانی مدیر حمایت و تسهیلات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات این تفاهمنامه توضیح داد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چارچوب مقررات جاری صنعت بیمه و در قالب قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه‌گر مورد تأیید بیمه مرکزی کشور، نسبت به پوشش بیمه مسئولیت مدنی کارورزان در دوره‌های مقدماتی، مطابق دستور العمل ابلاغی طرح کارورزی، اقدام می‌کند.

او ادامه داد: همچنین توافق شد در صورتی که طرح کارورزی در این بخش منجر به اشتغال کارورز در واحد پذیرنده یا دیگر واحدها شود، وزارت، برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرما بابت اشتغال کارورزان، با سازمان تامین اجتماعی هماهنگی لازم را انجام دهد.

به گفته خاقانی فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های علمی و آموزشی مشترک از دیگر توافقات در این تفاهم‌نامه است.

مدیر حمایت و تسهیلات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: طی نامه ریاست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تفاهم نامه به روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان ارسال شد تا اطلاع رسانی کامل در خصوص اجرای طرح به جامعه هدف (کارورزان، کارآفرینان و کارفرمایان در ارتباط با دانشگاه) صورت گیرد.

او در ادامه از روسای باشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای تابع خواست با معرفی اعضای باشگاه برای طرح کارورزی در اجرای این طرح زمینه اشتغال دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کنند.

خاقانی در پایان گفت: در طرح مذکور ساماندهی فارغ التحصیلان دانشگاهی تا سقف 20 هزار نفر به منظور زمینه‌سازی برای جذب و به‌کارگیری در واحدهای اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی معرفی شده از طریق دانشگاه و یا سایر کارفرمایان و کارآفرینان ثبت شده در سامانه کارورزی مورد تاکید است.

/انتهای پیام

کد خبر: 1061088

وب گردی

وب گردی