مساله اعتیاد پیش از آنکه مشکل روحی باشد؛ یک جریان جسمی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر تحت عنوان همیاران زندگی به تشریح مسائل مرتبط با گرایش به مواد مخدر و مسئله اعتیاد پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در این همایش که با حضور صاحبنظران استانی و جمعی از بهبودیافتگان از اعتیاد در سالن شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد؛ محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با تقدیر از برگزاری نمایشگاه و همایش مبارزه با مواد مخدر در این دانشگاه، اهتمام به سلامت جامعه و نجات جامعه از بلای اعتیاد و آگاهی بخشی در خصوص مبارزه با مواد مخدر را اقدامی قابل تقدیر عنوان کرد.

وی با تشریح نظرات مختلفی که پیرامون ارتباط جسم و روح انسان بیان می شود گفت: آنچه مسلم است ارتباط روح و جسم به گونه ای است که آسیب به هر یک، دیگری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برهانی فر با بیان مثال های از طب سنتی، علم فلسفه و علم روانشناسی به تشریح نوع ارتباط جسم و روح و بویژه تاثیر این ارتباط در گرایش به مواد مخدر و روی آوردن جوانان به اعتیاد بررسی کرد.

وی با ذکر استدلال های علمی تصریح کرد: مساله اعتیاد پیش از آنکه مشکل روحی باشد؛ یک جریان جسمی است.

رئیس واحد کرج با ذکر مسائلی همچون تبلیغات دشمن، شکست ها و مسائل عاطفی و روحی در زندگی، مشکلات مالی، آلودگی آب و هوا، تغذیه نامناسب و سبک زندگی نادرست به عنوان عوامل تاثیرگذار در مقوله افزایش گرایش به اعتیاد در جامعه، تاکید کرد: کشش های جسمی و مزاج جسمانی از مسائل بسیار تاثیرگذار در این مقوله است که نباید از دید کارشناسان و صاحبنظران پوشیده بماند.

وی در پایان آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در زمینه همکاری همه جانبه چه در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی جوانان بویژه دانشجویان و چه در انجام تحقیقات و پژوهش های مرتبط در مقوله اعتیاد و مواد مخدر و چه در زمینه ارائه راهکارهای علمی، کارشناسانه و تخصصی در جهت حفظ جامعه از این معضل اجتماعی اعلام کرد.

لازم به ذکر است همزمان با این همایش نمایشگاه سه روزه ای تحت همین عنوان نیز در این دانشگاه دایر می باشد که تا فردا 30 بهمن ماه سال جاری در معرض بازدید علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061095

وب گردی

وب گردی