لاریجانی با رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی که به دمشق سفر کرده است با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی که در سفر رسمی یک روزه به دمشق سفر کرده عصر یکشنبه با «بشار الاسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

اسد و لاریجانی در این دیدار درباره آخرین تحولات در منطقه و همچنین پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانانش در جبهه شمال غرب گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین درباره ضرورت همکاری منطقه‌ای در چارچوب مقابله با گروه‌های تکفیری مورد حمایت از طرف‌های خارجی و ریشه‌کن کردن آنها از سوریه تاکید کردند.

بشار اسد در این دیدار گفت که دشمنان ملت سوریه همچنان تلاش می‌کنند که از تروریست‌ها حمایت کرده و مردم را به عنوان سپرهای انسانی خود قرار دهند و این موضوع نمی‌تواند ادامه یابد و ملت سوریه مصمم است که تمامی سرزمین‌های خود را آزادسازی کند.

لاریجانی نیز در این دیدار بر حمایت کشورش از تلاش‌های سوریه برای چیره شدن بر تروریست‌ها در این کشور تاکید کرد و گفت که به توان ملت سوریه برای آزادسازی تمامی سرزمین‌های این کشور و بازگرداندن جایگاه سوریه در منطقه اطمینان دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در صدر یک هیئت ارشد پارلمانی وارد دمشق شد و در فرودگاه مورد استقبال حموده صباغ همتای سوری خود و جواد ترک آبادی سفیر کشورمان در سوریه قرار گرفت.

حموده صباغ در مراسم استقبال از رئیس مجلس کشورمان با خیر مقدم به علی لاریجانی به عنوان «مهمانی عزیز»، گفت: «آنچه سوریه و جمهوری اسلامی را به یکدیگر پیوند می‌دهد، روابط بزرگی است که مهمترین آن مبارزه ما با تروریسم و تکفیر و توطئه علیه کشورهایمان است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1061115

وب گردی

وب گردی