سالانه ۱۰۰هزار پایان‌نامه در واحدهای دانشگاه آزاد تدوین می‌شود/ تعریف ۱۸ برنامه علمی در طرح پایش

رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برنامه‌های علمی و طرح پایش با توجه به مفاد سند راهبردی اسلامی شدن دانشگاه‌ها تنظیم شده که با وجود مشکلات عدیده، طرح با پیشرفت ۹۰ درصد در حال پیگیری است. اکنون ۱۸ برنامه علمی در استان‌های مختلف تعریف و مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی‌اکبری صبح امروز در نشست گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ماموریت‌محوری و مسئله‌محوری از راهبردهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی است که برنامه‌های الگویی بسیاری هم در این مدت برگزار شده‌است.

وی افزود: الگوی اثربخشی پژوهش، الگویی اقتباسی است که سال‌ها پیش کارکرد خود را تثبیت کرده‌است. اکنون سالانه ۷۰ تا ۱۰۰ هزار پایان‌نامه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کار می‌شود که این ظرفیت بی‌نظیری برای ایجاد تحول در پژوهش‌های کاربردی است.

رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برنامه‌های علمی و طرح پایش باتوجه به مفاد سند راهبردی اسلامی شدن دانشگاه‌ها تنظیم شده که با وجود مشکلات عدیده، طرح با پیشرفت ۹۰درصد درحال پیگیری است. اکنون ۱۸ برنامه علمی در استان‌های مختلف تعریف و مستقر شده‌است.

علی‌اکبری با اشاره به احصای ۱۵ هزار زمینه پژوهشی ذیل طرح پایش ادامه داد: استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاه در زمینه‌های علوم دامی موجب حل چالش‌های این حوزه در کشور می‌شود. همه تلاش ما این است تا دانشگاه آزاد را به یک سازمان حل مسئله در همه حوزه‌ها تبدیل کنیم.

وی مطرح کرد: طرح پایش موجب شده تا یک شبکه انسانی عظیم از متخصصان حوزه‌های مختلف به‌وجود بیاید که این شبکه به‌تدریج تخصصی‌تر شود. رصد، ارزشیابی و هدفمندی پژوهش نیز از دیگر مزیت‌های این سامانه است.

رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: روزانه ۸ هزار کاربر آنلاین به سامانه پایش رجوع می‌کنند، ۵۴ هزار پروپوزال از ابتدای سال تاکنون در سامانه پژوهشیار به ثبت رسیده و تعداد ۶۲ هزار پایان‌نامه نیز روند ثبت پروپوزال را طی می‌کنند و درخواست ثبت را وصول کرده‌اند.

علی‌اکبری با اشاره به تکمیل و ساختارسازی پایگاه داده اطلاعات پایان‌نامه‌ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: تمامی دستاوردهای کنونی طرح پایش در ۱۰ ماه سال جاری به‌دست آمده و امید است سال آینده، سال برداشت ثمرات تلاش‌های همکاران و خانواده عظیم دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

در ادامه محمدرضا اردکانی مجری طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ورود جدی دانشگاه به تدوین نظام موضوعات جامع حوزه کشاورزی و بذر، تصریح کرد: سه رشته دکترای حرفه‌ای در حوزه بذر و امنیت غذایی پس از تدوین نظام موضوعات تصویب و راه‌اندازی شد. اهتمام مطلوبی در راستای گسترش و توسعه رشته‌های علوم دام و طیور با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌وجود آمده‌است.

در پایان این نشست مهدی مرجانی رئیس گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اشاره کرد که ورود به حوزه‌های میان رشته‌ای و بیماری‌های مشترک دام و انسان از مهم‌ترین چالش‌های امروز حوزه دامپزشکی است. توجه به فناوری‌های نوین در صنعت دام در مزارع طیور و دامی ضروری است و باید با رویکردی جدی پیگیری شود. متخصصان و گروه‌های دامپزشکی با جدیت آماده ایجاد تحول در پژوهش‌های دانشگاهی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061135

وب گردی

وب گردی