تولید داروهای نوترکیب توسط یک شرکت دانش‌بنیان

مدیر واحد تحقیقات و نوآوری و مدیر واحد کنترل کیفیت یک شرکت دانش‌بنیان از تولید داروهای نوترکیب در این شرکت خبر داد.

سعید آزادی مدیر واحد تحقیقات و نوآوری و مدیر واحد کنترل کیفیت یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان دارویی در زمینه تولید ماده موثره و محصول نهایی دارویی بیولوژیک فعالیت دارد. از مهم ترین محصولات شرکت می توان به پروتئین‌های دارویی نوترکیب نظیر اینترفرون، فیلگراستیم و شکل پگیله آن، اریتروپوئیتین، هورمون رشد انسانی، انسولین و همچنین هورمون‌های جنسی، داروهای ضد انعقادی نظیر انوکساپارین سدیم اشاره کرد.

وی به عمده دستاوردهای کلیدی این شرکت در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: امکان سنجی، انجام مطالعات توجیه اقتصادی، ساخت و تجهیز خط تولید فرآورده‌های آنتی بادی مونوکلونال بر اساس استانداردهای معتبر و رایج در صنعت داروسازی، راه اندازی اولین خط پرکنی و تولید انسولین قلمی در کشور از جمله این دستاوردهای کلیدی این شرکت داشن‌بنیان است تا جایی‌که واردات آن بیشترین ارزبری دارویی را برای کشور به همراه دارد.

آزادی در رابطه میزان تولیدات دارویی در این شرکت گفت: شرکت فرآورده های دارویی بطور متوسط در ده سال گذشته حدود 120 میلیون دوز از محصولات دارویی مختلف را تولید کرده است به طوری که سهم بالایی از بازار دارویی کشور را به خود اختصاص داده است.

آزادی مدیر واحد تحقیقات و نوآوری و مدیر واحد کنترل کیفیت یک شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: تمام محصولات تولیدی این شرکت در کشورهای منطقه ثبت شده و در حال حاضر صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تجاری‌سازی تحقیقات یعنی فرآیند انتقال دانش فنی از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به بخش تحقیق و توسعه شرکت همواره در دستور کار مدیران ارشد این شرکت قرار دارد. بر این اساس اقدامات اساسی را در راستای جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان برتر از دانشکاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر کشور، پشتیبانی از کارآموزی و طرح نیروی انسانی فارغ التحصیلان رشته داروسازی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، همکاری واحد تحقیق و توسعه شرکت با دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در راستای امکان سنجی انتقال دانش فنی، تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی و نیز بهینه سازی مراحل فرایندهای بالادستی تولید انجام داده است.

آزادی در رابطه با نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه کشور گفت: علم و دانش مهم‌ترین منبع و سرمایه یک شرکت دانش بنیان محسوب می‌شود. هدف اصلی این شرکت‌ها توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش، از طریق تمرکز بر روی خلاقیت، اکتساب، آموزش، بهره‌گیری و به اشتراک گذاری است. از این رو شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار کشور محسوب شده و توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها باید مورد توجه سیاستگذاران ذیربط قرار گیرد. حمایت از تجاری‌سازی تحقیقات، فراهم ساختن زیر ساخت‌ها، حمایت‌های مختلف در مرحله توسعه ایده‌ها و نتایج تحقیقات از طریق فراهم کردن تسهیلات مالی کم بهره و بدون بهره، معافیت‌های مالیاتی و ... از اهم اقداماتی که دولت می‌تواند انجام دهد.

وی، توسعه همکاری های بین‌المللی در راستای انتقال دانش فنی و صادرات محصولات شرکت، توسعه سبد محصولات شرکت، ارتقاء کیفی محصولات تولیدی و ارتقاء بخش تحقیق و توسعه شرکت را از عمده برنامه‌های کلیدی برای سال آینده عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061153

وب گردی

وب گردی