مجلس فعلی در حوزه زنان و خانواده عملکرد خوبی نداشت

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مجلس فعلی نتوانست توقع جامعه و مردم را در حوزه زنان و خانواده فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه رهبر در میزگرد خبری نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با محوریت برنامه‌های حوزه زنان و خانواده که صبح امروز دوشنبه(۲۸بهمن ماه) در دفتر اتحادیه جامعه اسلامی برگزار شد، گفت: باتوجه به اینکه کشور در شرایط خاصی داخلی و خارجی قرار دارد شرکت مردم در انتخاب مجلس شورای اسلامی می‌تواند به کشور کمک بسیاری کند.

وی ادامه داد: موضوع زن در مناسبات مختلف تعاریف ویژه‌ای دارد. عنوان مثال در حوزه خانواده سیاست انتخابات راهپیمایی‌ها و اتفاقات مختلف اهمیت زیادی پیدا می کند.


نماینده اسبق دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی گفت: زنان در جامعه ما مسئولیت‌های خانوادگی، تمدنی سازی، سیاست‌گذاری مختلفی دارند که جلوه بیشتر می‌شود.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی ششم ۱۴ نماینده خانم و در مجلس شورای اسلامی دهم ۱۷ خانم حضور داشتند که فراکسیون زنان و فراکسیون خانواده تشکیل شد.

رهبر بیان کرد: متاسفانه با تعداد بالای نماینده خانم در مجلس دهم در حوزه زنان پیشرفت خاصی را شاهد نبودیم و وضعیت زنان در برنامه توسعه ششم که توسط مجلس دهم تصویب شد، پیشرفت چندانی نکرد.

نماینده اسبق مجلس عنوان کرد: متاسفانه مجلس فعلی نتوانست توقع جامعه و مردم را در حوزه زنان و خانواده فراهم کنند زیرا با توجه به اینکه تعداد خانم ها در مجلس شورای اسلامی دهم بسیار بود اما عملکرد ضعیفی در حوزه زنان داشتند و نقدهای بسیاری به عملکرد نمایندگان وارد است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی آینده باید برای حوزه زنان اقدامات قابل توجه انجام دهد در نتیجه زنانی که کاندیدا شدند باید بدانند که علاوه بر وظایف نمایندگی به صورت عام باید به عنوان نماینده قشر عظیم زنان در مجلس فعالیت دو چندانی داشته باشند.

رهبر بیان کرد: زنان جامعه باید به کاندیدای خانم اعتماد کرده و آن ها را راهی مجلس کنند همچنین خانم هایی که به عنوان نماینده وارد مجلس می شوند باید خود را خادم مردم و زنان جامعه بدانند.

رهبر افزود: سال ۹۹ جمعی از زنان نخبه کشور به دیدار مقام معظم رهبری رفتند در آن جلسه رهبری تاکید کردند که کارهای بسیار خوبی در حوزه زنان انجام گرفته ولی گروه‌های فعال زنان از حال یکدیگر و اقدامات هم خبری ندارند در آن جلسه بنا شد که مرکز عالی فراقوه‌ای زنان و خانواده تشکیل شود.

این فعال حوزه زنان گفت: مرکز عالی فراقوه‌ای زنان و خانواده باید ساختارمند باشد و با مطالعات دقیق و در حوزه صنایع و تشکیل بانک اطلاعاتی از زنان نخبه کشور بتواند نظام مشکلات زنان جامعه را تشکیل دهد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی دهم برای تحقق این طرح هیچ اقدامی انجام نداد اما مجلس یازدهم به مجلس کارآمد و متناسب با معیارها و انقلاب است باید بتواند که این مرکز را هرچه سریعتر تصویب و راه اندازی کند.

رهبر گفت: همچنین در برنامه توسعه پنجم ماده ای برای تدوین سند امنیت زنان جامعه توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری باید تهیه و تنظیم میشد که دولت تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه لایحه صیانت کرامت و امنیت بانوان را تهیه و تنظیم کرد که متاسفانه با کم کاری دولت و مجلس شورای اسلامی ایران این لایحه نیز هنوز قانونی نشده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون جوان در جامعه وجود دارد که جوانان را از دانشجویان می توان تفکیک کرد. بزرگترین مشکل جوانان مسکن ازدواج و اشتغال است که مجلس یازدهم حتماً برای حل مشکل جوانان و دانشجویان باید برنامه‌ریزی و قانونگذاری مناسب را انجام دهد.

رهبر گفت: بسیاری از تشکل های دانشجویی و دبیران اتحادیه‌های دانشجویی از لیست ائتلاف نیروهای انقلابی حمایت می‌کنند و در جلسات این حزب شرکت دارند که حضور این جوانان و شاخه دانشجویان نشان‌دهنده اهمیت مجلس شورای اسلامی آینده است.

این کارشناس حوزه زنان گفت: زنان دارای وظایف گوناگونی هستند در نتیجه اگر می‌خواهند فعالیت اجتماعی و سیاسی کنند باید وظایف مادر و همسر بودن خود را فراموش نکنند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1061168

وب گردی

وب گردی