دشمنی با زمین سوژه ساخت «سم‌پاش» شد

انیمیشن «سم‌پاش» که با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود به موضوع تغییرات اقلیمی کره زمین و دشمنی بشر با کره خاکی می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، فرنوش عابدی کارگردان انیمیشن «سم‌پاش» درباره ساخت این اثر گفت: «سم‌پاش» که در مرحله پیش تولید و ساخت شخصیت‌ها و فضا قرار دارد، برای مخاطب نوجوان به بالا ساخته می‌شود. برای ساخت «سم‌پاش» از تکنیک سه بعدی رایانه‌ای استفاده می‌کنم.

وی درباره داستان و موضوع انیمیشن «سم‌پاش» توضیح داد: در شهری ناکجاآباد، ارتشی از سربازان سم‌پاش مأموریت دارند هر گونه گیاه و رستنی را از بین ببرند. این در حالی است که یکی از سربازان پی به بی‌خطر بودن و حتی مفید بودن گیاهان می‌برد. پس از پیدا کردن اتفاقی یک گیاه سبز، این سرباز در تلاش برای حفظ آن می‌شود در حالی که خود را به مخاطره می‌اندازد.

عابدی درباره دغدغه خود برای پرداختن به موضوع مدنظر در انیمیشن «سم‌پاش»، تأکید کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی کره زمین و دشمنی بدون توقف و به دور از عقلانیت بشر با کره خاکی، گرم شدن و نابودی تدریجی کره خاکی و خانه‌مان و آینده‌ای ناامید کننده برای آینده زیست بشر، به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین تهدید در طول تاریخ انسان برای حیات انسان اتفاق می‌افتد. از این رو به این موضوع در انیمیشن «سم‌پاش» پرداختم.

وی اظهار کرد: «سم‌پاش» با نگاهی نمادین به این اتفاق خطیر، می‌تواند به موضوعی جهانی و فراگیر بدل شود و به موفقیتی جهانی مبدل شود.

کارگردان «سم پاش» در پایان سخنان خود درباره زمان پایان ساخت این اثر انیمیشن، گفت: اگر همه چیز به موقع پیش برود، برای جشنواره دوسالانه پویانمایی کانون پرورش فکری، یعنی اوایل زمستان سال ۱۳۹۹، این انیمیشن آماده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061174

وب گردی

وب گردی