و‌قتی "غلط کردم" هم چاره کار فوتبال ایران نمی شود!

آن روزها که امثال علی کریمی ها و مایلی کهن ها، کارلوس کی روش را به باد انتقاد گرفته بودند، فکر رسیدن چنین روزهایی را داشتند؟


گروه ورزش ایسکانیوز- سید حمید صادق زاده/ همین چند روز قبل بود که خداداد عزیزی بابت انتقادهای سال های گذشته از کارلوس کی روش ، از مردم عذرخواهی کرد و به نوعی عنوان داشت وقتی کار تیم ملی به چنین روزهایی رسیده، باید فانوس به دست گرفت و کورمال کورمال دنبال مرد پرتغالی گشت.
اینکه امثال خداداد در چنین روزهایی نادم باشند و این ندامت را به زبان بیاورند، چیز عجیبی نیست.مهم این بود که در زمان حضور کیروش، قدرشناس باشیم.


این صحبتها را دوباره خوانی کنید...
« بازیکنان تیم ملی فوق‌العاده بودند و دیدیم که بعد از بازی با اسپانیا چقدر مردم خوشحالی کردند.همین مسئله نشان می‌دهد که همه از بازی تیم ملی راضی هستند.چند سال قبل مردم از اینکه تیم ملی با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کند می‌ترسیدند اما این قدر تیم ملی این روزها خوب بازی می‌کند که الان مردم برای بازی با پرتغال لحظه‌شماری می‌کنند. این نشان می‌دهد که مردم چقدر از وضعیت تیم ملی راضی هستند.
شنیدم کارهایی برای تمدید قرارداد با کی روش انجام شده اما به نظر من نباید او را تا جام ملت‌ها نگه دارند بلکه باید کاری کنند که این مربی سال‌ها در تیم ملی حضور داشته باشد. واقعا آدم لذت می‌برد بازی‌های تیم ملی را می‌بیند و من و همه پیشکسوتان و اهالی فوتبال از عملکرد کی‌روش و تیم ملی رضایت داریم...»
اینها صحبتهای علی پروین بعد از بازی دوم ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ است.
علی پروینِ باتجربه و سرد و گرم چشیده، با توجه به شرایط سنی و تجربه بالایی که دارد، از سر جوزدگی و احساس حرف نمی زند، بنابراین با رجوع به صحبت های آن روزهایش می توان نتیجه گرفت که در رابطه با کی روش و ایستادگی و هزینه هایی که به پایش و برایش کرده بودیم،اشتباهی رخ نداده و او لایق این موارد بوده است...
در هفته های پایانی منتهی به جام جهانی،به همت برخی دلواپسان،از کی روش چهره ای ساخته شد که بی شباهت به "دیو" نبود و جماعت احساسی نیز سوار بر قایق بی فکری و جوزدگی،همراه این جریان بی عدالت گشت.
آن روزها که یکی همچون علی کریمی،کی روش را دلال خطاب کرد و ملیت وی را به سخره گرفت،خیلی ها چشم بر واقعیت بستند و همراهش شدند اما بودند نفراتی چون علی پروین و علی دایی که در جهت وزش باد حرکت نکردند و برای عقل و شخصیت خود ارزش قائل شدند.
باید از منتقدان سرمربی اسبق تیم ملی پرسید که با مقایسه وضعیت امروز تیم ملی ایران با گذشته ای نه چندان دور، پاسخ دهید که مگر پول مان را در زمان حضور کی روش دور ریخته بودیم؟ فوتبالی که پایه هایش حسابی سست است، مگر به سبب اعتماد و هزینه برای کی روش بد دیده بود؟ امروز که خداداد ها لب به اعتراف گشوده اند، علی کریمیِ دلسوز کجاست؟چرا خون او نسبت به پشت پرده انتخاب اسکوچیچ به جوش نمی آید؟ مایلی کهن کجاست؟ قصد افشاگری ندارد؟ دلش از این همه حراج بیت المال به درد نیامده است...؟
باز هم دم خداداد گرم که جرات اعتراف به اشتباه را دارد.دلواپسان فوتبال ایران که در زمان کیروش خواب و خوراک نداشتند، این روزها صلاح نمی دانند حرفی بزنند، گرچه برای ما و فوتبالمان غلط کردم هم دیگر چاره نیست...

کد خبر: 1061179

وب گردی

وب گردی