ارائه اطلاعات دقیق در سامانه « نت سنج پلاس»

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مشاهده نتایج سنجش کیفیت سرویس های اپراتورهای ارائه کنندگان خدمات که بیشترین تاثیر را در بازار دارند توسط سامانه «نت سنج پلاس» خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره ویژگی‌های سامانه «نت سنج پلاس»، با اشاره به اهمیت رضایت کاربر در استفاده از این سامانه، گفت: در طراحی این سامانه رویکرد ما حرکت گام به گام با کاربر برای دسترسی به اطلاعات است.

وی افزود: در این حرکت گام به گام در ابتدا نوع سرویس‌های ارائه شده و در ادامه کیفیت و کارکردهای سرویس مشاهده می‌شود، به طور مثال اگر مشترک نیاز به استفاده تجاری از این سرویس‌ها را داشته باشد اطلاعاتی داده می‌شود که نشان دهد آیا سرویس مورد نظر کارکردهای لازم را برای مشترک دارد یا نه.

حقی با اشاره به اینکه برای تمامی این موارد از رنگ‌های مختلف در این سامانه استفاده شده است، گفت: میزان گزارش‌ها و شکایت‌هایی دریافت شده از اپراتورها و شرکت‌های ارائه کننده خدمات در این سامانه وجود دارد و سه عنوان از شکایت ها که فراوانی بیشتری دارد قابل مشاهده است.

وی، افزود: تعرفه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران می توانند در این سامانه به آن دسترسی داشته باشند و همچنین در تمام کارکرهای مورد نظر امکان مقایسه اپراتورها با هم نیز وجود دارد که بسیار مهم است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تصریح کرد: کاربران در هر نقطه ای با سامانه «نت سنج پلاس» می توانند وضعیت و مقدار پوشش 3G و 4G اپراتورهای مختلف را در همان نقطه ببینند.

وی، ثبت شکایت از طرف کاربران را یکی دیگر از امکانات سامانه «نت سنج پلاس» معرفی کرد و افزود: از طریق این سامانه امکان تست سرعت اینترنت مشترکان نیز انجام می شود.

حقی درباره نحوه برخورد اپراتورهای و شرکت های ارائه کننده خدمات با سامانه «نت سنج پلاس» نیز گفت: طبیعی است که در فضای مقایسه ای همیشه این امکان وجود دارد که افرادی اعتراض داشته باشند، اما ما با هدف رفع اشکالات و تکمیل کردن این فرآینده، تمام توان خود را بکار می گیریم که سرویس های ارائه شده اپراتورها و کیفیت آن را اندازه گیری کنیم و در این سامانه قرار دهیم.

وی افزود: اگر اپراتوری در این حوزه اعلام کند که تلاشی در حوزه بهبود کیفیت داشته است اما در این سامانه دیده نشده، حتما پیگیری و بررسی می شود و همچنین اگر نکته فنی یا استاندارد بین المللی در این حوزه وجود داشته باشد از آن برای بهبود کار استفاده می کنیم.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره میزان آسانی استفاده کاربران از سامانه «نت سنج پلاس» تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده اولویت‌های مشترکین برای استفاده از سرویس های ارتباطی ابتدا کیفیت سرویس و میزان رضایت و شکایت بقیه مشترکین و بعد تعرفه است که این موارد در سامانه «نت سنج پلاس» بر اساس همین اولویت ها امکان مشاهده دارد.

وی افزود: مشترکینی که تجربه استفاده از سرویس ها را دارند نیز می توانند نظرات خود را برای استفاده بقیه متقاضیان سرویس ها در این سامانه درج کنند.

حقی، تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه، FCP ها و ارائه کنندگان اینترنت ثابت و بی سیم که بیشترین تاثیر را در این بازار دارند از شرکت هایی هستند که نتایج اندازه گیری کیفیت و چگونگی ارائه سرویس آنها در سامانه «نت سنج پلاس» قابل مشاهده است.

وی با تاکید به اینکه سیستم های سنجش و اندازه گیری این سامانه از سامانه های اپراتورها مستقل است، افزود: سامانه هایی مستقلی به عنوان یک کاربر هوشمند و متخصص وجود دارد که از تمام سرویس های مورد نیاز مانند یک کاربر در شبکه استفاده می کند و همچنین اندازه گیری های مرتبط با کیفیت سرویس ها را نیز انجام می دهد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره میزان تاثیرگذاری این سامانه در بالا بردن کیفیت سرویس ها، نیز گفت: در سامانه «نت سنج پلاس» یک طرف کاربر و یک طرف دیگر اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات حضور دارند که ما به عنوان بیان کننده اطلاعات وظیفه داریم گزارش های دقیق، به روز و قابل استفاده ارائه کنیم تا کاربر برای استفاده از این سامانه دچار سختی نشود و به راحتی بتواند اطلاعات دریافت کند.

وی افزود: در صورت تحقق این هدف، در طرف دیگر این سامانه کاربران بسیاری به دست می آوریم که این دو در کنار هم می توانند با هم افزایی سامانه را به عنوان مرجعی برای تصمیم گیری در این حوزه معرفی کنند و همچنین درگاهی برای نشان دادن وضعیت فضای حوزه فناوری اطلاعات کشور باشد.

حقی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات به آسان بودن استفاده از سامانه « نت سنج پلاس» تاکیدکرده است، گفت: به دلیل اینکه مخاطب ما در این سامانه عام است تلاش شده کمتر از مباحث فنی و پیچیده استفاده شود و قابلیت بهره برداری آسان برای آن درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061182

وب گردی

وب گردی