رتبه جهانی ایران درحوزه هوش مصنوعی/ کاربرد هوش مصنوعی در تاب آوری اجتماعی

استادیار پژوهشکده علوم شناختی و مغز شناختی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به رتبه بین المللی ایران در حوزه هوش مصنوعی گفت: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان در آینده در حوزه علوم اجتماعی و توانبخشی اقدامات موثری را برای افراد انجام داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر رضا خسروآبادی استادیار پژوهشکده علوم شناختی و مغز شناختی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه برگزاری هشتمین همایش بین المللی علوم شناختی گفت: از محورهای هشتمین همایش بین المللی علوم شناختی ارتباط علوم شناختی و رسانه، خلاقیت در تصویربرداری مغز، ارزیابی شناختی، مدلسازی شناختی، استفاده از هوش مصنوعی، زبانشناسی شناختی و توانبخشی علوم شناختی است.


استادیار پژوهشکده علوم شناختی و مغز شناختی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه موضوع هوش مصنوعی سابقه طولانی در ایران دارد و کارهای زیادی در حوزه تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفته است، گفت: از لحاظ حجم مقالات و استنادات در تحقیقات، ایران رتبه 16 دنیا در زمینه هوش مصنوعی را دارد.


دکتر خسروآبادی گفت: استفاده از هوش مصنوعی در علوم شناختی، علوم پزشکی، علوم اعصاب و علوم اجتماعی از جمله تاب‌آوری اجتماعی امکان‌پذیر است که در حال حاضر بخشی از این موضوعات به مرحله کاربردی رسیده و عملیاتی شده و بخشی از آن محقق نشده است به عبارتی استفاده از هوش مصنوعی در حیطه تشخیص بیماری ها بیشتر انجام گرفته تا اینکه در حوزه توانبخشی به توان از آن استفاده کرد در حالی که هوش مصنوعی در حوزه توانبخشی ظرفیت‌ها روی شگفت انگیز دارد.


وی گفت: در آینده می توان با استفاده از هوش مصنوعی در علوم اجتماعی و توان بخشی استفاده های زیادی کرد از کاربردهای آن در این علوم بهره‌مند شود.

هشتمین همایش بین المللی علوم شناختی ۲۷ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته در حوزه علوم شناختی در مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و علاوه بر ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در این زمینه تبادل دانش و تجربیات نیز انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061183

وب گردی

وب گردی