چگونه یادگیری زبان را به ساز زندگیتان کوک کنید؟

مسئله یادگیری زبان همواره برای بسیاری از مردم دغدغه بوده است و افراد برای یادگیری آن اغلب کلاس‌ها را نیمه رها کرده‌اند که در ادامه به ارائه راهکارهای کاربردی برای یادگیری زبان جدید می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، خواندن، شنیدن و صحبت کردن به زبان­های دیگر لذت­بخش است ولی یادگیری آن زبان­ها نه. چرا که یادگیری به معنای رفتن به کلاس، سروکله زدن با کتاب­‌های درسی قطور و انجام تکالیف در منزل است.

همه چیز بدتر می‌­شود وقتی پس از مدتی فاصله گرفتن از کلاس، آموخته‌­هایمان را فراموش می­کنیم و ناچار می­شویم دوباره از اول شروع کنیم.؛ اما اگر یادگیری زبان را از مطالعه‌­ای خسته کننده به سبک زندگی­مان تبدیل کنیم، می­توانیم بدون این­ دردسرها زبان بیاموزیم.

حتما شنیده‌­اید که بهترین روش برای یادگیری یک زبان خارجی قرار گرفتن در محیط آن زبان است. پس زندگی‌­تان را با آن زبان اشباع کنید. برای دستیابی به این امر جذاب و هیجان انگیز با ما همراه باشید و ادامه گزارش را بخوانید.

اپلیکیشن­‌های موبایلی استفاده کنید

تکرار نقش مهمی در یادگیری زبان جدید دارد. اپ­‌های آموزش زبان همیشه در دسترس هستند و استفاده روزانه از آن­ها می‌تواند سرعت یادگیری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

Memrise، Hello Talk و iTalki از جمله برنامه‌­هایی هستند که به شما امکان می­‌دهند در هر زمان و مکانی تمرین کنید.

روی مبل بنشینید و به آن کشور سفر کنید

شبکه‌­های تلویزیونی هر کشور بازتاب­‌دهنده زندگی و فرهنگ آن کشور هستند. پیگیری برنامه‌­های این شبکه‌­ها به افزایش دایره لغات و تلفظ آن­ها هم کمک می­‌کند.

کتاب صوتی گوش دهید

پس از یادگیری مهارت­­‌های اولیه گرامری، می‌­توانید با خواندن کتاب دایره لغات خود را افزایش دهید. کتاب­‌های صوتی علاوه بر افزایش دایره لغات به تلفظ شما هم کمک می­‌کنند.گوش دادن به کتاب­‌های صوتی هنگام راه رفتن، رانندگی یا حتی دراز کشیدن شما را در محیط آن زبان قرار می­‌دهد.

بازی­ کنید و زبان یاد بگیرید

اگر اهل بازی­‌های کامپیوتری هستید، حتما از بازی­‌هایی که برای کمک به آموزش زبان طراحی شده­‌اند، بهره ببرید.

اخبار ببینید

تماشای اخبار به زبان­ کشورهای دیگر نه تنها مهارت­‌های زبانی شما را افزایش می­‌دهد بلکه شما را در جریان موضوعات روز آن کشورها قرار می‌­دهد. اگر به شبکه­‌های تلویزیونی دسترسی ندارید، اخبار آن­ها یا روزنامه‌­ها را به صورت آنلاین پیگیری کنید.

موسیقی گوش دهید

گوش دادن به موسیقی هم، محدودیت زمانی و مکانی ندارد. می‌­توانید سبک مورد علاقه خودتان را در آن زبان دنبال کنید یا به سراغ موسیقی­‌های محلی آن بروید.

هرچند یادگیری کلمات یک زبان در موسیقی آسان نیست اما با آهنگ کلام آشنا می‌­شوید. به مرور عبارات جدیدی هم یاد خواهید گرفت.

با دوستان­تان زبان بخوانید

یادگیری یک زبان جدید همراه با یک دوست تجربه‌­ای لذت­بخش است و هم انگیزه­‌تان را حفظ می­‌کند. پس با یک دوست یا همراه به صورت گروهی زبان بخوانید. با این روش‌­ها می­‌توانید یک زبان را یاد بگیرید، با فرهنگ آن آشنا شوید و یادگیری زبان را به یک سبک زندگی تبدیل کنید.

تهیه و تنظیم: عاطفه نظارتی‌زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1061193

وب گردی

وب گردی