مُسکن‌های کوتاه‌ مدت دولت گره‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان باز نمی‌کند

مدیر داخلی یک شرکت‌ دانش بنیان با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در تولیدات داخلی کشور گفت: حمایت‌های دولت به عنوان یک مسکن کوتاه مدت، برای شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود و آنچنان که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

فاطمه حاجی‌زاده مدیر داخلی یکی از شرکت‌های دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران درباره تاثیر گردهمایی‌هایی مانند گردهمایی شرکت‌های دانش‌ بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت به عنوان چتر حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: با این که این همایش‌ها تاثیر بسزایی در حمایت از شرکت‌ها و شناساندن آنها به صنعت و دانشگاه‌ها ایفا می‌کنند، اما تنها به عنوان یک مسکن کوتاه مدت، برای شرکت‌ها محسوب می‌شوند و آنچنان که باید مورد حمایت دولت قرار نمی‌گیرند.

وی دلایل افزایش قیمت مواد تولیدی در ایران را با وجود افزایش تولید داخلی تشریح کرد و گفت: یکی از عوامل گرانی مواد تولیدی، بالا رفتن هزینه نیروی انسانی است.به عنوان مثال کارگری که تا سه سال پیش با 500 هزار تومان می‌توانست گذران زندگی کند، در حال حاضر و با تورم موجود با 2 میلیون تومان نیز به سختی روزگار می‌گذراند.

حاجی‌زاده دومین عامل مؤثر را بالا رفتن هزینه انرژی در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: قیمت حامل‌های انرژی در چهار سال گذشته 60% افزایش داشته‌ و این امر در قیمت مواد تولیدی، اثر منفی گذاشته است.

وی عوامل مؤثر دیگر در بالارفتن قیمت تمام شده مواد تولیدی را افزایش قیمت مواد اولیه و ظرف‌های نگهدارنده مواد شیمیایی برشمرد و گفت : مواد اولیه‌ای که باید از شرکت‌های شیمیایی و صنعت نفت خریداری شود نسبت به سال‌های گذشته گران‌تر شده است و این امر تاثیر مستقیمی در قیمت تمام شده مواد تولیدی دارد.

حاجی زاده برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌ها را در شناساندن شرکت‌های دانش بنیان به مؤسسات آموزش عالی، دانشجویان، اساتید و حتی آموزش و پرورش مؤثر دانست و گفت: همایش‌ها و نمایشگاه‌ها باعث آشنایی بیشتر دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید با شرکت‌های دانش بنیاد تولید مواد و تجهیزات می‌شود. به طوری که امروزه و پس از تقریبا سه سال از شروع به کار این شرکت، پژوهشگاه‌های رنگ، پلیمر، شیمی و حتی دانشگاه‌های سایر استان‌ها نیز با این شرکت همکاری گسترده دارند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1061226

وب گردی

وب گردی